majs

Maj månad har varit härlig tre år i rad nu. När jag tänker efter så brukar nog alltid maj vara en bra månad. Kanske är dags att inse att det regnar i juni och augusti och är fint i maj och juli.Det är från och med nu mina favvo månader. Bara för det kommer väl regnet nu....nä nu ska vi tänka possitivt!

Dags för alla treårs kalas nu då. Jag och två utav freddes kompisars tjejer (det låter alltid så invecklat med dessa relationer som man själv är så på det klara med) var gravida samtidigt. Och dom fick sista april och 8e maj. Så våra småkisar är lika gamla. Så nu var det dags för Elsas 3års kalas! Hemma hos Matte och Sara(som föräldrarna heter) så är det alltid så himla "barnkalsiga" barnkalas. Så himla mysigt! Ni vet, trefärgat Gb glasspaket (vitt,rosa och grönt) med strössel och strutar, balonger, massor av barn som springer runt och lekerm  hela tomten full i barnleksaker. Osv osv. Och dessutom var det strålande väder så man kunde passa på att sola sin bleka nuna lite =) Najs.


Det blev prelimär bokningar av en resa tillsammans med dom andra två familjerna där. Dom är två vuxna och två barn i dom familjerna. Så då blir vi ett gäng. Vi har bokat ett 4 stjärnigt hotell i Bulgarien. Barnen kostade då bara 1kr st. Vilket gör väldigt stor skillnad för dom som har två barn.  Vi är väl egentligen inte så sugna på Bulgarien men det ska ju vara billigt att leva där och jag har så många projekt på g med huset inför sommaren så det skulle ju passa fint. Ett jättefint hotell verkar det vara med 6 pooler.

Tuvisen och jag fortsatte ut till Bönan till Pappa och Helena. Där var det som en dröm, alldeles underbart! Pappa hade tagit fram sin högtryckstvätt så det blev blött lite här och var. Tuva sprang nakenfis till iaf åtta på kvällen. På morgonen satt vi ute i solen och åt frukost och lyssnade på fåglarnas kvitter. Sen blev det lite mer lek med vatten. Och efter maten tog pappsen moppen till kampingen och köpte en varsin glass åt oss. Mysigt mysigt! Det kändes som en hel veckas semester där ute!


Nä nu när jag är singel ska jag äntligen ta å passa på att se Twiligth. Har velat se den enda sen innan den började gå på bio här i Sverige. men har bara inte tagit mig tiden. Så nu är tiden inne. Hej svej leverpastej!

Kommentarer
Louise

gulliga de små barnen var ihop :)

2009-05-03 09:08:36
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0