Student tider!

Jag känner mig otroligt glad och lycklig idag. Det var väl på tiden kan man tycka. Allt har varit bra den här veckan. Har haft så trevliga kunder. Jag tycker iofr alltid att det är roligt att gå till jobbet, men det är ju självklart en stor bonus att man gillar dom som man har hand om. Nu sitter jag här med en bamseskål med lösgodis...mmmm....precis my style, och väntar på Madde. Vi ska ha en liten myskväll. Myspys.
Se så unga och mysiga vi var 2005!
Har ju lite nostalgi idag efter att ha varit på studentfirande. Minstingen Reinholdsson tog sudeten idag. Tuva och jag infann oss. Det var precis hur mysigt som helst! Känns ju som det är min familj eftersom jag helt och hållet har växt upp där. Va inte många jag inte kände igen. Och ändå är det så många år sen som jag "hängde" där dag som natt. Allting var sig likt fast det var olikt. Lilla Linnea som jag och Ingela brukade ta hand om har blivit stora tjejen. Tapeter och golv är bytta, men ändå känns det som hemma. Den gamla bäddsoffan i källaren, en tavla som systarna hade gjort till sina föräldrar på mors dag, ett porträtt av Ingela (som jag vet att jag gjort ett lika i skolan), och i tvättstugan var samma gamla gula luckor fortfarande kvar. Snacka om nostalgi. Som om inte det var nog så tänker man ju tillbaka och minns sin student. Som jag iofs inte minns hela kvällen av då jag var desto mer berusad än duktiga Linnea var idag. Vi hade lite bättre väder också. Vi var ju bara 8 tjejer i vårn klass och bara 5 på lastbilen. Så vi lassade på med trädgårdsmöbler för att fylla ut. Mammas Boje och min kusin Daniel körde runt oss. Vi var till och med förbi en utav Bojes kompisar sådär lite spontant. Vad gör man inte när man inte har så många andra att hälsa på. Det var bara tre av oss på flaket som bodde i stan nämligen. Kan ju bli lite kallt att åka flak till Ljusdal. Men den gången var det ju ganska bra att jag hade skillda föräldrar så fick vi ju två oliak att hälsa på hos. Tyvärr är det ju så länge sen så några bilder från detta har man ju inte lagrat på datan direkt =(





Linnea för föressten den absolut sötaste ungen som gått på denna jord! Med sina röda, vilda lockar kunde hon charma vem som helst! Och idag hade hon den finaste  klänningen som jag sett på riktigt länge. Hörde mig för och den ska tydligen finnas på Nelly, och finns även i rosa. Ganska saftigt pris men det kan det ju kanske vara värt! Ska ta en funderare på det. Nu hör jag glad studentskrik och visselpipanden utanför. Härligt! Precis som det ska vara!

Kommentarer
Louise

hehe ja hon var verkligen hur söt som helst när hon var liten (hon är ju fin nu också såklart =D) Det är så fint med rött hår.

Så söt hunden var. Tuva verkar gilla djur, gulligt.

2009-06-13 08:08:31
URL: http://lollo83.blogg.se/
Linnea Reinholdsson

Så roligt att du och Tuva kom på min student! Roligt att du gillade klänningen också :) Tack för presenten, den kommer jag använda mycket! Söt bild på Tuva och Hampus!



Kram Linnea

2009-06-13 15:42:26



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0