lediga måndag

Åh va härligt med en ledig dag idag. Just den dag då värmen kom! Härligt. Och 2 dagar är det kvar på ledigheterna. Imorse satt Tuva och jag ute och åt frukost på altanen. Hur mysigt som helst. Sen lekte vi i lekparken och så var vi ute och cyklade. Åt Luch på altanen och ritade lite. Sen kom det som nästan var bäst på hela dagen. Luchvilan!Jag var så trött så jag var helt säkert på att nån hade smygit upp bakom mig och klubbat mig men en stor träklubba i huvudet. Jag övertalade Tuva att hon också var trött och så gick vi upp i sängen. Jag somnade på stört och vaknade av att Tuva låg och klappade mig på kinden. Jag hade somnat före henne. Just en snygg mamma det!
Dagen avslutades i goda vänners sällskap! Vi åkte ut till familjen Strömberg i Valbo och grillade. Det var så himla trevligt! Varför tar man sig inte för med sånt oftare. Men nu ska vi träffas på onsdag också + en tredje familj som också ska med på resan till Bulgarien senare i sommar. Underbar dag.

Jag måste bara få spinna vidare på den här "jag håller på och blir gammal" teorin. Jag har längtat och längtat efter solen och värmen. Och sett framför mig hur jag ligger och glassar i bikini med en bra bok och steker fläsk. Men jag orkar knappt sitta i solen mer än tio minuter! Om ens det. Och så blir jag rastlös och undrar om det inte finns nåt jag kan ta mig för att göra. Jag har tidigare försökt att intala mig själv att det är för att jag har blivit mamma. Och som mamma så är man ju van vid ansvaret att underhålla någon hela tiden och borde därför inte ha ro att sitta stilla. Det är ju inte direkt så att ungarna bara ligger i en solstol och solar. Men jag har iaf erkänt för mig själv att det bara var en ursäkt. Let´s face it, man är inte 18 längre även om det känns så inne i skallen. Hur ska det egentligen kännas om 10 år till då?!?!

Kommentarer
Louise

håller med dig angående solandet.. förr hade jag inga problem att ligga o sola en hel dag typ.. men nu tröttnar jag jätte fort.

O då är jag inte ens mamma så det måste ha med åldern o göra ;)

2009-06-23 08:22:02
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0