Kisseriet

Igår morse ville inte Tuva ha nån blöja när hon gick till dagis. Hon har aldrig tidigare varit utan blöja en hel dag förut så gissa om jag var nervös. Hade ju känts lite bättre om hon hade varit med mig så jag kunde ta rätt på om det hände en olycka. Men min stora tjej hade varit torr utan olyckor hela dagen. Duktig tjej! Hon ska ju fylla 3 år nu, stor tjejen =)
30 juni fyller hon 3. Så för 3 år sen var jag ruggigt less. Jag jobbade fortfarande för 3 år sen. Jag klarade inte av att vara hemma helt. Det var vidrigt att bara gå runt och vänta. Tjock och äcklig som man nu var. Jag hade tid att hon skulle komma den 20e juni. Men i mina egna beräkningar skulle hon komma den 6:e och på första barnmorskebesöket sköt dom upp det datumet till den 10e. Och sen på ultraljudet så blev det den 20:e och så slutade det med den 30:e. Ett evinnerligt väntande alltså. Första året efter jag fått henne kände jag riktigt äckel inför att vara gravid nånsin igen. Men nu börjar jag längta! Pirrandet i bebisnerver har nu blivit ett evigt bultande.....

Jag hittade världens fulaste baddräkt igår som jag köpte till Tuvas födelsedag. Hon kommer att älska den =) Och så köpte jag ett paket med pippi trosor. Nu kommer det nog att gå åt lite mer trosor och vad är väl bättre än pippi på? Min lilla pippi tjej.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0