Semestern fortsätter

Idag blev det minigolf igen. Förut innan Fredde och jag fick Tuva spelade vi minigolf väldigt ofta på sommaren. Ett gemensamt intresse som vi tycker är mysigt. Och så har vi några kompisar som brukar hänga på ibland. Idah blev det minigolf med Ida. Skillnaden för mig är att tidigare så var jag urkass och belv så vansinnig när jag spelade dåligt så jag kastade bollen på Fredde och hyttade med klubban. Koppsnurrar är väl det vidrigaste som finns! Du sprutar det svart rök ur öronen på en. Idag fick jag se en Ida som kanske inte spelade sitt bästa men som var imponerande duktig på att hålla sina känslor i styr. Själv har jag blivit mycket duktigare och slog min första 6:a på 2 säsonger idag. Inte för att jag inet blev sur då men resultatet blev inte direkt urkasst iaf. Det blir inte lika mycket minigolf sen vi fick barn dock. Tidigare när hon varit mindre har det inte funkat att ha henne springande runt/på banonrna. Men i år har det gått bra, nu är hon så stor att hon kan lyssna.

Idag sov hon i vagnen när vi spelade. Och min lilla tjej har tyvärr ärvt anlagen till att få bölder så fort hon får ett insektsbett. Dessa myggor....mina största fiender i livet! Förra året fick jag en klumpfot pga nån sorts insektsbett så jag inte kunde gå. Jag fick inte ens på mig en strumpa. Helt absurt. Tuva stackarn har blivit likadan och hennes myggbett blir också stora bölder. Och självklart så älskar ju myggorna oss också. Idag fick Tuva ett myggbett på ögonlocket som hon gnussar på lite då och då. Ska bli spännande att se om hon kommer kunna öppna ögat imorn, det ser inte så ut just nu. Det har redan svält upp till en böld....hugah.....Jag har ett toppen myggmedel från Thailand som gör att alla myggor flyr all världens väg men som världens sämsta mamma så glömde jag ju säklrt att sruta på oss det idag. Känner att jag har fått minst tio bett jag också =(


klumpfot!

Det var otroligt trevligt att träffas med tjejerna igår! Så himla roligt att Anna äntligen har flyttat hem så att hon också kan vara med. Typiskt bara att det är flera andra som har flytt landet. Men men, trevligt var det iaf. Idag har Mickan datum för bebisen. Jag har hela tiden trott på en tjej men nu tycker jag att magen ser ut som en killmage (och stinas som en tjejmage) Så nu går vi bara och väntar på lilla Ville =)

Vi var hos sjukgymnasten men Tuvisen idag. Eftersom hon har sånna problem med grovmotoriken. Hon ska få inlägg i skorna eftersom hon går inåt med fötterna. Hon trodde att det skulle göra susen så mycket som det kan. Och så tycket hon att vi skulle utmana Tuva lite med jobbiga skogpromenader mm. Men så påpekade hon att "hon blir nog kanske ingen topp sprinter eller elit gymnast" Nähä, kan man bli det när man har en mamma som kom sist på 60 meter i GdGif hela sitt liv?!?!? Jag är inte direkt smidig själv... 

Imorn ska nog jag och min lilla familj emigrera till pappa ute i bönan. Och bo där ute några dagar. Så då bli det bloggtorka.

Kommentarer
Louise

hehe inte va väl du sist på 60 meter jämt inte. Isåfall var vi lika sist både du o jag =P Lär väl inte heller få nån elit gymnast till barn hehe.

Hoppas inläggen gör susen för tuvisen!

Kram

2009-07-16 10:20:24
URL: http://lollo83.blogg.se/
Idis

Tja!

Hur gick det med Tuvas ögonlock. Haha, fy fan Tessan, din fot var inte gullig där på bilden inte, och du som har fotfobi oxå! ;P

2009-07-18 10:02:54



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0