London Baby

Nu är vi trött på att ha pissväder på semestern! Nu åker vi till London och då får det va skitväder eller inte skitväder, det SKITER jag i!
Igår svimmade jag på jobbet. Typiskt mig. Min stackars kund blev alldeled skakig och visste inte rikigt vart  hon skulle ta vägen. Men det är sånt man får ta i livet. Det är inte direkt så att jag inte är van med det. Tyvärr så är jag alldeles vimmsig och snurrig i skallen till och från nu också så det ska bli spännande att se hur många gånger jag svimmar av i London. Som tur är så är ju Fredde med och han är van. Synd bara att han kommer på panik om  han måste förklara på engelska att det är lungt. det är jag som sköter snacket när vi är borta. Dom få gånger han försöker sig på det så brukar det bli ganska skoj =) Det kan bli lite hur som helst.
Imorgon tänkte vi att vi skulle knata runt och se på lite sevärdheter. Och på lördag ska vi gå på en fotbollsmatch. Arsenal- Atletico Madrid. Fråga inte mig vilka det är, eller ens vad det är för regler i sporten. För det har jag ingen aning om. Men det kanske bli roligt att se på folk. Hur lång är en sån där match egentligen? Inte för lång hoppas jag! Det är i alla huvudattraktionen på resan eftersom Fredde har fått resan av mig i 30 års present. Och Arsenal är hans favorit lag, hur nu det kommer sig. Hejjar man inte på sin hemstads lag? Varför hejjar man då på ett engelskt lag? Nä jag fattar inte.
På söndagen har vi faktiskt tänkt att vi ska försöka hitta hem till Ulf och Elly och se hur dom bor. Och träffa deras lilla vovve. Uffe har varit hemma nu ett tag men jag har missat honom hela tiden så jag får väl passa på att träffa honom på hans nuvarande hemmaplan i stället.
Jag skulle växlapengar på forex idag. Då hade dom slut på Pund sa hon. Dom skulle få in ikväll n är vi redan hade åkt. Jag bad henne kolla om hon kunde skramla ihop lite. Hon hittade lite mer än för 3000 svenska kronor. Men då är det en herrejävlans massa mynt. Jag tycker alltid att det är så jobbigt med mynten när man kommer utomlands och är ovan med valutan. Ibland står det inte ens på dom vad det är för valör. Skönt att vi inte har Euro iaf, för då är det precis hur mycket mynt som helst. Puh va jobbigt.

Nä nu ska jag slita upp karlsloken från soffan och så ska vi packa det sista och kasta av lilltjejen hos hennes farmor och farfar. Det är första gången vi åker ifrån henne så här båda två. Jag tror Fredde och jag tycker att det är jobbigast. Hon verkar inte bry sig. Eller så fattar hon inte.

En sak till. Om jag dör i swineflue så minns mig.....

Kommentarer
Ida

Du dör inte om du lyssnade på mina råd! Hångla INTE med NÅN. Inte ens Fredde ;)

2009-07-31 09:52:34



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0