Grattis Lillebror 21år


Det börjar nästan bli tjatigt nu med att säga att jag har haft en underbar dag, men nu är det iaf så. Eriks födelsedag har varit varm och härlig. Han bor ju på korsika så vi får gratta honom på avstånd. GRATTIS!! Jag Och Tuva begav oss ut till Mickans stuga som ligger precis vid tröskens vatten i furuvik. När vi var små bruakde mamma och pappa ta med oss till den badplats som ligger alldeles vid Mickans stuga så jag har många fina barndomsminnen därifrån. Nu har dom tagit bort parkeringplatsen så att det inte ska komma människor som inte har stuga där. Det var 25 grader i vattent, riktigt behagligt att vara i. Och så ligger det en flytbrygga en bit ut som Tuva självklart skulle simma ut till. Sen hoppade från den minst 100 ggr =) Hon tycket att det var toppenkul! När vi sen gick upp till stugan för att käka lunch så kom Åskan och stora mörka moln. Vi blev lite deppiga men det visade sig att dom inte störde särskillt mycket. Det var fortfarande varmt så man kunde bada och så kom det inget regn. Lagom tills jag fått upp Tuva ur vattnet och äntligen klätt på henne, mot hennes vilja, så kom solen tillbaka. Då kändes det inte så roligt att åka därifrån men jag hade så mycket mat som skulle lagas och kakor som skulle bakas så det va bara att snällt sätta sig i bilen. Jag älsklar verkligen värme! Det kan inte vara för varmt i min värld. Jag hoppas att den här värmen håller i sig ända in i oktober (önska kan man alltid)


Mickan har två veckor kvar till bebisen ska komma nu. Hon har sån fin mage. Jag har hela tiden sagt att jag tror att det blir en tjej men nu har jag ångrat mig! Det blir nog en kille. Hennes mage är inte så lik min och jag tycker att av alla som jag känner som har fått barn så har tjejmagarna sett likadana ut medans killmagarna kan se ut lite hur som helst. Det ska bli så himla mysigt att hon ska få en liten gullunge!


Vi har haft bakslag i blöjslutandet idag. Idag har Tuva kissat på sig en gång och bajsat på sig två gånger. Inge mysigt alls. Men några olyckor lär man ju hinna med innan hon blir helt torr. Hon har hela tiden haft svårare för nummer två, det kommer ofta i byxan då. Min teori är att hon eftersom hon alltid vill att man ska gå ut när hon bajsar, och när hon bajsade i blöjan gick hon och gömde sig, så skäms hon väl .Och då kan det ju inte vara så lätt att gå och säga till heller. Stackarn. Imorn ska vi gå till tandläkaren med henne för första gången. Får se hur det går. Om jag får en massa skäll för att hennes tänder håller på att ruttna. Det är fortfarande lika svårt att få henne att gapa utan en brottningsmatch. Ska höra imorn om hon har nåt tips. Fredde började sin semester idag så nu ska vi fira med lite godis och mys i soffan!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0