3 års kalas

Kalaset fick vänta till helgen och då fick familj och släkt komma på lördagen. Det blev ett stillsammt kalas där alla faktiskt hade lyssnat på mig och inte köpt för mycket presenter. Det känner jag mig otroligt nöjd med! Jag vill inte att hon ska få för mycket. Hon fick halsband och klocka. En massa kläder och en ny cykel. Och den är så himla spännande tycker hon. Men hon kan absolut inte cykla. Hon hade precis lärt sig cykla på sin trehjulingoch då kan man trampa bakåt också. Men på den här så bromsar man ju om man trampar bakåt, det kan bli tvärnitar lite här och var då. Livsfarligt faktiskt. Tur att hon gillar att ha hjälmen =) När kalaset var slut fick vi njuta av Maddes trevliga sällskap hela kvällen. Vi grillade och så kikade vi på en massa gamla videofilmer från när Tuva var mindre. Det är ju så roligt med filmkamera, så jag bestämde mig för att jag måste ta och använda den på kalaset dagen efter. Har inte använt den sen jul senast.



Idag var det barnkalas, alla kompisar kom med sina små knattar. Vi blev 11 vuxna och 10 barn. 3 st 7/8 månaders, en 2 åing, 3 3åringar, en 4 åring, en 5 åring och en 6 åring. Det har varit ett herrans liv. Men oj så roligt det har varit. Barnen har lekt och lekt. Vi fick ta fram vattenspridaren och fylla poolen också. Dom skrek och skrattade så man undrar om det är tystnaden som låter nu?!?! Tuva har slocknat på soffan och jag känner att det blir en tidig kväll ikväll. Jag fick snosa lite bebis idag också. Tyvärr inte så mycket som jag hade önskat. Hade velat ha en hela tiden men jag var tvungen att ha hand om köket och serva gästerna. Men lite mys fick jag iaf.Härligt!


 
Imorgon bär det av till Eskilstuna zoo. Vi skulle egentligen ha åkt till Långå men eftersom det ska vara kallt och regna där så sköt vi upp det. Nu såg vi att det ska vara kallt och regna i eskilstuna imorn också men vi åker änå. Vi kan ju inte bara sitta hemma och vänta på bättre tider hela semestern, tänk om det inte blir bättre. Nej man får ta och klä sig ordentligt och ha med sig paraply!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0