Winter

Har precis kommit hem från en riktigt långfrukost hemma hos Mickan. Mickan, Wilma, Linnea och jag. Nybakt bröd från lido med en massa annat gotta. Vi satt från 10.30 till 12.30. Hur mysigt som helst. Det är nåt vi måste göra oftare! När jag ser den där lilla skrutten Wilma så blir det så uppenbart att jag ska få en "sån" snart. Kan fortfarande inte fatta det riktigt. Men gud så jag längtar.

29 fullgångna veckor idag. 11 to go. Min bebbe borde få heta Hickan för det hickar inne i magen minst 10 ggr om dagen. Mysigt.

Imorse hos sjukgymnasten så bestämde han sig för att prova nånting nytt med akupunkturen. Det blev bl.a nålar i huvudet som gjorde mig alldeles pömsig. Skönt. Som att bli drogad.(lite amfetamin tack) Han har bestämt sig för att nu ägna sig åt endast smärtlindring eftersom han anser att det är ett hopplöst fall att förbättra mina arma fogar. Smärtlindring, JA TACK!

Idag hemma hos Mickan insåg jag en riktigt läskig sak. (hon har nämligen världens största speglar i hallen) Jag har blivit tjock! Och då inte bara på magen. Den här gången blir det nog elefantvarning. Mina "lövehandels" står ut som 2 öron. Och jag såg formen av barbapappa i spegeln. Men det går inte riktigt in i mitt lilla huvud att det är jag som är så groteskt. Inte kan väl det där vara jag..."hon" är ju hur bred som helst. Hjääälp. Får man banta nu redan eller?

Min fina sambo har tagit åt sig ett extra jobb pass ikväll, IGEN. Han kämpar och kämpar han. Min fina kille. Sista natten han jobbade nu så kom han till och med hem en sväng under arbetstid för att städa lite efter Tuva bara för att jag gnällt att det inte kunde se ut så dagen efter när jag skulle få besök. Hur kunde jag få en så bra kille? Inkomstkälla, städerska, fantastisk pappa i ett. Nu känner jag mig genast ännu värdelösare...tjock, handikappad, osmidig och fläckvist rakad...

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0