Utschasad

Sitter hemma hos mamma eftersom Fredde har alla sina jobbarkompisar hemma. Lite förfest innan julbordet. Då vart Tuva och jag bannlysta.
Fredrik är inte direkt den som går ut och festar ofta så jag blir så glad när han väl tar sig för. Jag hoppas att han blir full och så rolig som bara han kan. Min kille är världens skönaste när han är full. Dom flesta blir äckliga, men det blir inte han.
Jag trodde nog för en månad sen när vi pratade om det här att jag skulle bli avundsjuk och också vilja gå på fest och få dricka och ha roligt. Men inte ett dugg. Jag känner snarare att guuud va skönt att jag slipper. Det var en av killarna som kom hem till oss medans jag var hemma som hade bestämt sig för att vara nykter. Och direkt han sa det började dom andra att tjata och gnälla. Det är inte lätt att vara nykter i denna värld.
Och sen baksmällan då. STÖN! Jag som blir så fruktansvärt dålig. Jag kräks hela dagen efter.


Igår såg vi The hangover. Snacka om fest och baksmälla. Jag kunde identifiera mig i scenen när en kille står och pinkar på toa och vänder sig om och ser en livs levande tiger. Han vänder sig trött tillbaka och reagerar inte förän en stund senare. I mina värsta bakfyllor tror jag inte ens att jag skulle ha brytt mig över huvutaget. Ni vet när ångesen klämmer åt sitt sinne så att man bara önskar att det ska komma en mördare och skjuta en. Eller ibland kan jag få tvångstankar och vilja dunka huvudet i trappen så att jag svimmar av. Hellre vakna upp och ha "bara" ont och ingen dödångest med ett stort stänk illamående, än det OCH ont....Fyyy va jobbigt. Det är absolut inte värt det. När jg var ung blev jag aldrig bakis, varför ändrades det?!? Det är nog ett tecken på att det är dags att lägga av helt enkelt.
Filmen var iaf riktigt rolig. Både Fredde och jag skrattade så vi grät på ett ställe av fimen. Iofs så trissade vi varandra och spann vidare på vad som "egentligen" hade hänt. Men det var lixom det som var tjusningen men filmen. Eftersom dom inte hade en aning om vad som hänt så kunde man ju bara föreställa sig =)

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0