Sssnark

Lördagsmorgon betyder att Fredriks familje/släk samlas på Waynes i stan och fikar kl 11. Idag ville dom ta med sig Tuva. Vad gjorde jag då? Jag gick och la mig igen och sov till 13. Precis som när jag var tonåring. Hur skönt som helst. Det är nog bäst att passa på nu.

Min fina kompis Linnea kom förbi igår kväll. Vi käkade pasta med kyckling och vitlökssås från Tennstopet. Mums! Och tittade på Idolfinalen. Jag tyckte att det egentligen inte spelade nån roll vem som vann eftersom båda är så duktiga. Men jag gillar nog Calle bäst själv. Erik tjej våldgästade scenen när han sjöng sin vinnarlåt och det var hur pinsamt som helst. Hon stog och klängde på honom så han till slut fick backa undan. Roligt för honom att kolla på det där om några år och försöka minnas tillbaka på sin seger och så står hon mitt i vägen. Dom som filmade försökte till och med zooma in Erik så att inte hon skulle synas, vilket var svårt som hon klängde. Skäms på sig bruden. Det var fel tillfälle att makera revir på sin kille!

Jag ska nu göra en av mina berömda "rymmningar" och åka ut till pappa och Helena i Bönan för övernattning med Tuva. Det är så skönt att kunna få åka iväg så när Fredde jobbar. Så man slipper vara själv. Och så är det ju ett ypperligt tillfälle att hinna med att träffa familj och vänner när han väl är borta. Han själv tycker såklart att det är tråkigt eftersom när han väl är ledig så träffas vi mest vi tre här hemma. Så han är lite avskärmad från resten av umgängeskretsen.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0