Kssssss


Idag är jag arg på mig själv. Dålig mamma awards nominerad. Tuvas kiss har ända sen i somras luktat illa. Och blivit värre och värre. Så där så man bara vill kräkas om man är den som ska torka henne första kissningen på morgonen. Fredde har identifierat lukten som lite bacon-aktig. När man är gravid börjar ens kiss också lukta illa, iaf mitt. Och gör så även den här gången. Så jag har tyckt att dom har luktat lika. Men jag inser ju att Tuva inte kan ha blivit smittad av min graviditet. Men vad gör man då? Ringer till hälsocentralen och säger "Hej min unges kiss luktar bacon" Då tror jag dom skulle lägga på luren. Alltså har vi hoppats att det skulle gå över. Först igår bär hon började grina och gnälla att hon hade ont i magen och inte ville gå på toa så lade jag ihop "symptomen". Baconkiss, ont i magen och hög feber utan att ha en förkylning eller nåt sånt. Kunde det vara urinvägsinfektion?

Imorse tog jag så en tom Bigpack glass låda och lade i toan för att samla upp hennes kiss som sedan överfördes i en ärtburk. Gissa om jag hade ångest när jag skulle ringa HC. Tänkte att nu spärrar dom in mig på psyk. Jag bad att bara få komma in och lämna hennes kiss på labb så kunde jag gå sen. Men hör och häpna, dom propsade på att hon skulle ha en läkartid också. Och mycket riktigt. Baconkiss = urinvägsinfektion. Hon hade så hög sänka(86, säger inte mig ett skvatt)  så vi måste komma in imorgon bitti och se om medecinen hjälper. Det va visst viktigt.Men hur lätt är det att få i en envis unge illasmakande dryck 2 ggr om dagen. 1 gång avklarad med nöd och näppe idag. Jag är iaf arg på mig själv att jag låtit mig påverkas så att jag inte hört av mig tidigare. Gud va löjlig jag är. Bara för att dom inte brukar lyssna betyder inte det att man bara ska ge upp. Sjukvården gjorde iaf sitt den här gången. BRAVO!

Min finaste Ingela och hennes söta syster Linnea kom över idag med en julaktig cheesecake. Hur söta som helst. Tack tjejer, det värmde min gamla 90åriga kropp. Ingela beklagade sig lite över att jag inte följer med på BSB konserten i helgen. Men sen är hon förstående som bara Ingela kan vara. Både Linda och hon vill nog egentligen vara arga på mig, men man kan ju inte vara arg på en gravid 90åring. Det förstår ju vem som helst. Sitter och väntar på att Fredrik tränat klart så vi kan hugga in på kakan =) Mums


Idag blev det en Hello Kitty kaffeservis i julkalendern. Efter en stunds fikande med alla dockor så gick dom och vilade allihopa =)


Kommentarer
linda

nej inte alls arg! jag tycker det är synd, men det är mer synd om dig. kramar

2009-12-02 20:29:25
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0