Gräsbäckstystnad


Till alla er som ringer runt och är oroliga för att jag inte har telefonen på. Jag har den på, det är bara ingen täckning här ute i buschen. Jag är inte kidnappad och jag är inte på sjukhuset. Det är lugnt!

Vi är ett gäng invalidos här ute. Min mamma har blivit misshandlad av en unge på hennes jobb. En 6 åring har brutit hennes revben och slagit henne så hon fått inre blödningar i ryggen. Så hon är minst sagt lite hindrad i sina rörelser. Och med mig vet ni ju hur det står till. Och Boje har ju en whiplashskada sen många år tillbaka. Tyvärr så blir det han som får ta mest ansvar för Tuva eftersom mamma och jag inte ens kan plocka upp grejer från golvet. Det skulle lätt kunna bli en komedi av våran vistelse här.

Tuva har fått bla ett Hello Kitty pussel i kalendern nu. Hon har på senaste tiden börjar bygga med pussel ganska ofta hemma, men inte haft så många. Men jag har behövat vara med och hjälpa till hela tiden. Men efter en helg med ivalidos så har min unge blivit ett geni som kastar ihop ett pussel på nolltid. Alldeles själv! Hon måste ha fått mina gener där iaf.

Tuva pratar ju mer och mer nu. Härmar och försöker med nya ord hela tiden. Hon har för några helger sen börjat nämna farmor som Annie. Hon heter ju Annelie så vi tar´t. Vi är nöjda. Pappas Helena kan hon säga "Nena" om. Och nu i helgen kom det senaste. Mormor = Mumin. Haha. Vi kan inte hålla oss för skratt. Boje och Morfar är "den" och farfar är bara "nä" =)

Tuva tyckte att Ozzy såg dåligt

Idag har vi iaf äntligen tagit oss för att knäppa julkortet för i år. Tuva är inte så förtjust i att posera för kameran längre och hon har även vägrat att sätta på sig lucia linnet eller tomtekläder. Hmm....hur göra för ett julkort. Idag har jag lyckats lura henne. Här ute är granen klädd så då blev det ju julig stämning. I år har jag bestämt mig för att utöka mitt julkortsskickande till mina närmsta vänner också. Nu har ju som flesta sina boenden, kilalr och bebisar på väg. Och jag ÄLSKAR att få julkort på andras barn, sätter alltid in dom i våra fotoalbum varje år. Men för dig som blir orolig och tänker : NEJ, jag som inte vill skicka nåt. Jag Förväntar mig inget tillbaka. Inget att ha dåligt samvete för! Jag tycker faktiskt att det är det roligaste med julen, att se min unge på era kylskåp =)

 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0