Utnora

Imorse var Tuva och kollade hörseln på öron, näsa, hals. Det ingår i paketet om man blir skickad till en talpedagog. Hon skulle trycka på en knapp när det pep i lurarna. Hon tröck inte...."hörde du ett pip Tuva?" frågade tanten. "Aaa" Säger Tuva. Men hon verkade inte fatta sig på det där med tryckandet. Av det lilla hon kunde få fram på  testet så verkade ´hennes hörsel ok iaf. Men dom ville att vi skulle höra av oss om ett halvår och göra omét.

Idag lyckades jag äntligen ta mig ut till faster Evas stuga i Utnora. Fredde och jag har pratat om det i flera år och lovat minst hundra ggr att vi ska komma. Kusin Anna ringde när jag var på väg från sjukhuset och då spontan bestämde jag mig för att ha Tuav hemma från dagis för att åka dit. Så vi tog lite mera ledigt =) Ibland är livet skönt. Stugan var idyllisk, hela stugbyn, tomten, badet och allting var idylliskt. Nu bara måste jag ta med mig Freddan ut dit så han får se också. Han kommer att älska det! Tyvärr missade jag att knäppa några bilder. Aja, en annan gång.

Inatt hände Tuvas första olycka i sängen. "Mamma.....jag kicka" Typiskt! Kiss i sängen. Men som tur var på Freddes sida =) Skönt för mig. Men jobbigt att byta mitt i natten. Mest synd om Tuva för hon skämdes. Stackaren. Nya tag inatt!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0