London

Jag tänkte att ni skulle få veta min lilla hemlis nu. I slutet av Feb kommer Tuvas lilla syskon (23 om man ska tro barnmorskan) Nu vet ni det, nåt ska ni ju ha för att ni står ut och läser den här skiten.



Idag kom vi hem från London. Resan startade med en natt på ett hotell som låg alldeles intill Stansted flygplats. Jätteskönt med tanke på att vi chackade in efter 00.00. Då var det bara att hoppa i säng.
Dagen efter var det till att ta sig in till city. Vi var riktigt skitis i byxna och var helt säkra på att gå vilse helt och hållet....vilket håll ska man egentligen gå åt?!?! Men nä då. Vi hittade klockrent. Hela den dagen spenderades med att kika på lite olika seevärdheter. Tyvärr så mår jag ruggigt illa så fort jag inte är mätt under den här graviditeten, nåt jag inte alls kände av sist. Och hade därför lite problem med koncentrationen. Dessutom har jag fått ett luktsinne som skulle passa en superhjälte. Jag känner alla lukter starkt som om dom var lagda direkt i näsan på mig. Allvarligt....måste man verkligen ha så himla mycket parfym på sig!!!! Tänk på oss stackare med superluktsinne vet jag. Fast svettlukten är ju inte direkt bättre. Vi käkade lunch alldeles vid Trafalgar Square, på Frankies, mums. Det va toppen. Vi kikade på Big ben, picadilly circus, london eye, westminister abbey mm. Både fredde och jag tröttnade efter ett tag och tyckte att det va blaha blaha. Det där har man ju sett på bild. Tacka vet jag vackra landskap, det kan inte ses på bild det måste upplevas, men en massa gamla byggnader och torg. Njaeee. Vi hade iaf en mysig dag som avslutades på ett steak house vid picadilly circus.

Dag 2 var värre. Vaknade vid tio och kände att jag knappt kunde ta mig ur sängen. Jag hade problem med smärtor i bäcken benet redan innan vi åkte. Och när jag låg där och kved kom jag just ihåg att barnmorskan hade sagt att man ska försöka att inte gå så mycket om man har dom problemen. Jaha, lätt att vara efterklok. Fredde blev lycklig och tyckte att vi skulle ta sovmorgon. 12 vaknade vi igen och då var mitt illamående inte att leka med. Urk!! Fredde hade ställt in siktet på Fish and chips. In på en engelsk pub....med då var det kört! Vet ni hur illa det luktar om engelsk mat? Innan jag kom dit hade jag trott pensionärshem, jag har ändrat uppfattning. Kokt Korv..........det äckligaste som finns i hela världen. Där satt jag och hulkade. Inte blev det bättre när jag väl skulle in på toa och kräkas när dom hade använt nåt rengöringsmedel som luktade precis lika illa. *UÄK* Stöttad av Fredde tog jag mig tillbaka till hotellet för en stöd spya och stöd vila.
Sen var det dags för fotbollsmatch. Spännande. Mycket folk. Ganska trevligt. Tills det som inte fick hända hände..... Brevid mig satt en kille och brevid honom hans tjej......Splasch.....hon fick en spya i håret av en kille som satt två rader upp.....*hulk hulk* Dom som satt framför mig hade bara en ruggig tur som slapp spyor i sitt hår ska ni veta!
På det så hade gubbarna som satt bakom mig käkat kokt korv i pausen så jag höll på att kräkas varenda gång dom sa nånting. Det slutade iaf med att Arsenal (som vi hejade på?) vann. Det blev ett jävla liv och hela arenan 55000 pers gjorde vågen 10 varv runt. Ascoolt.

Dag 3 var jag piggare i både bäckenbenet och illamåendet. Tyvärr hade jag fått in luktradaren på all äcklig engelsk lukt så det var typ omöjligt att gå förbi en engelsk pub utan att hulka. Dom där äckliga bleka svettiga korvarna.....fy faaaan!!
Vi tog en sväng till marknaden på covent garden, som inte var mycket att se. Men det var ett mysigt kvarter att knata runt i.
Efter det mötte vi upp Ulf och Elly och tog en alldeles utomordentligt trevlig fikapaus i storstadsstressen. Jättetrevligt!
När vi blev ensamna igen kände vi båda två att det fick vara nog. Vi åkte in till hotellet tidigt. Åt en jättegod middag och somnade tidigt.

Jag har några saker till att tillägga. Jag har alltid varit sugen på att åka till england och sitta på en pub och ta en kall god öl. Så där god som den ser ut på reklamen. Och så åker jag dit och är på tjocken och får bara titta på när Fredde dricker goda öl och beskriver i detalj hur god den är så att jag ska kunna tänka på nåt annat än korvlukten...Typiskt dålig tajming.
Sen var det tunnebanorna. Som var fantastiskt lätta att ta sig fram med ohc med kartor förvånansvärt lätt att hitta också. Men luften... oj oj oj. Det va hur varmt som helst och fanns absolut ingen luft att andas in. Jag har dessutom haft svimattacker precis innan vi åkte hemma, där luften är toppen. Snacka om snurr i kolan. Nä, det va jobbigt. Men det är bara att bita ihop.
All mat jag åt var fantastikst god. (jag åt inget på den engelska puben) Men all pommes var vit, blek och svettig. Oklar helst enkelt, men jag antar att det är engelskt vis....

Nu låter det som att det här resan var den värsta upplevelsen i mitt liv. Men det var riktigt mysigt och vi gjorde det bästa av det. Det är bara det att jag måste få ventilera....skulle jag gnälla på allt jag ville skulle jag inte få göra annat. Och jag är ju så glad för den här bebisen så jag vill absolut inte gnälla. Men det var mycket lättare med Tuva kan jag säga....

Kommentarer
Emma

Grattis till bebis! Myspys. Kanske blir en lillebror den här gången. Jag har mått mycket sämre den här gången och det har visat sig att de bor en lillasyster i magen...

2009-08-03 23:08:56
therese

Härligt emma! Tredje gången gillt :) tråkigt att vi mosade varandra igår. Får ta det en annan dag. Kram

2009-08-04 08:06:13
Elin

Grattis, åh va mysigt med en bebis :)

Kram Elin

2009-08-04 08:54:45
Louise

Grattis! =)

Vad kul för er! Spännande för lilla Tuva också.

2009-08-04 10:20:07
URL: http://lollo83.blogg.se/
Idooooo

OJ! Jävlar. Du det där var verkligen en överaskning! Grattis grattis grattis!



Hahaha, fy fan vad jag skrattade åt alla dina lukter & bleka svett korvar. Jag älskar ju korv, men jag håller med, engelsk korv, jag jag jag tar den inte i munnen!

2009-08-04 10:32:24
Therese

Äckligt Ida!!

2009-08-04 16:47:15
niklas

haha fifan va drygt med sånt luktsinne men verkar rätt lyckat ändårå :)

2009-08-05 23:33:08
Sandrine

Åh, vad kul! Massa grattis till er, puss

2009-08-09 00:05:57
URL: http://sandrine.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0