Graviditetsvecka 15


På tis går jag in i vecka 16. Fantastiskt va fort den här graviditeten gått hitills. Konstig med tanke på att jag mått dåligt den här gången och inte första. Men förra gången känns det som jag räknade varje dag. Nu glömmer jag vilken vecka jag är i. Men samtidigt vill jag inte ha allt för stor vikt vid datumet eftersom det var så himla jobbigt att gå över tiden. Jag tycker att tjockheten har lagt sig lite nu. Kan hända att jag var väldigt svälld tidigare och att det  var bara nåt som jag kände och inget som syndes. Däremot så har mina kärlekshantag blivit större....kul. Nej! Det är ju typ omöjligt att bli av med också. Kanske ett teckan på en liten grabb eftersom jag inte alls blev större där förra gången. Vem vet. Det är bara lite drygt 4 veckor till ultraljudet, så kanske vi får veta. Men huvudsaken är att det är ett friskt barn.
Sista dagen på semestern hade jag så himla ont i magen igen. Jag hade ont lite hela tiden under resan men inte alls som den dagen. Jag var  tvungen att gå upp på hotellrymmet för att lägga mig och kvida en stund. Det var bara det att efter ett tag var jag tvungen att gå in på toa och sätta mig. Då var jag säker på att värkarna hade satt igång och det kändes som om bebisen var på väg ut. Som tur var kom det inte ut nåt. Hade jag varit hemma i Sveriga hade jag ringt akuten direkt men vad gör man när man sitter på ett hotellrum i Bulgarien. Händer igen, vilket känns ganska säkert, så blir det ett samtal så får dom kolla att allt stämmer. Jag känner mig orolig som sjutton för det där.

Vi är hundvakt den här veckan. Till mamma och Bojes hund Ozzy.Dom har åkt till Tunisen i en vecka. En liten tax som bjäbbar. Men han är ganska oslynlig och lugn så det är lugnt. Svårast är att försöka hålla Tuva ifrån honom, Fick hon som hon ville skulle hon klappa och krama och bädda om hela tiden.

Igår ringde Erik. Jätteroligt. Åh vad jag saknar min lillebror. Ska bli härligt att få hem honom i okt. Även om det bara blir för en månad!

 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0