Shit va najs!

Aaaaahhhh va solen värmde imorse när jag knatade till jobbet. Helt underbart! Nästan så att jag blev svettig innan jag kom fram och det vill man ju verkligen inte! Så imorgon blir det nog ingen jacka alls och nån tröja att byta om till ifall det blir för varmt!  Idag hade jag en riktigt lugn dag på jobbet( lite FÖR lugn kanske ) så då slutade jag tidigare. Och så åkte jag hem och lekte med Tuva i lekparken lite medans Fredde lagade mat. Riktigt mysigt! Och varmt var det också, fast klockan var efter fem. Såååå härligt! Tyvärr slutade det sämre....Tuva ramlade ner för trappen på rutchkanan med ansiktet före....snacka om sandbett! Men hon klarade sig otroligt nog med lite sand i munnen och inga skador. Helt otroligt! Det va en j-vla smäll!


Alla vet vi ju hur illa dom som jobbar på te.x försäkringskassan,arbetsförmedlingen, skatteverket mm brukar bete sig. dom brukar åtminstonde vara otroligt krångliga. Det är ju iaf va jag har blivit ituttat jämt. Men om jag ska vara helt ärlig så har det aldrig någonsin hänt mig. Lyllo mig! Försäkringskassan har alltid varit otroligt punktliga med pengar, utom en enda gång när det tog två veckor extra....inget att gnälla över. Och när jag var sjukskriven fick jag ha en kille som gjorde allting åt mig. Till och med det som jag skulle ha gjort själv egentligen. Helt toppen bra alltså! Och idag fick jag gå till skatteverket för en liten koll utav företagsregistreringen och fick en helt uinderbar kvinna som förklarade allt så att till och med jag förstod. Tacka vetja människor som är på rätt ställe! Jag håller hårt i mina telefonnummer till mina bra kontakter på alla dessa ställen också! Det är viktigt!

Ingela var till mig och fixade håret igår. Det var lite extra roligt den här gången eftersom jag fick höra om hennes otroliga Afrika resa! Oj va häftigt, läskigt och underbart det låter som hon har haft det! Det började tragiskt med att när Andreas hämtade henne på flygplatsen så körde dom på en afrikan. Och då blev det totalt upplopp och alla afrikaner ville slå ihjäl vitingarna. *hugah* Som tur var blev dom räddade av en polis! Killen som dom körde på klarade sig bra, han hade hoppat på bussen efter händelsen så polisen fick spåra honom. Sen var hon på safari! ÅH min dröm! Jag vill så gärna se giraffer! Eller jag skulle förståss vilja se alla djuren men framförallt girafferna! Det hade varit så otroligt som jag har föreställt mig också. Ingela ville absolut åka tillbaka på safari fast kanske på ett annat ställe. 

Det får nog bli kålmorden i sommar! Fredde vill aldrig följa med dit. Han säger att jag kan åka till älgparken i ockelbo i stället. Det tycker han är samma sak! Jag har tjatat på honom att åka dit ända sedan vi träffades, alltså i 7 år. Man kan tycka att det är dags nu! Jag älskar djur! Lite så där skräckblandad förtjusning. Jag vill gärna vara nära men blir livrädd om jag faktiskt är det. Och så är jag grymt fascinerad av djur. Ingela har lovat att hon kan följa med mig och Tuva i sommar, så nu ska det förhoppningsvis bli av! Även om jag faktiskt kan tänka mig en eller annan sväng till älgparken också!
Imorgon blir det inköp av doppresent. Albin ska döpas på lördag. Det blir mysigt! Det ska bli superfint väder i helgen och det ser jag ffram emot. Även om jag ska jobba både lördag och söndag. Men det är bara korta stunder. alldeles nyss kissade Tuva på toaletten! JAAAA....pott träningen är i full gång!!

bye bye
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0