Ny blogg!



Ja då fick man skällning av brorsorna idag då om den gamla bloggen på passagen. Tydligen så blev den helt fucked up när dom tittade på den på sina datorer, så då får jag väl försöka här istället då. Och så hade jag faktiskt lessnat på alla äckel killar/gubbar som höll på att skicka en massa medelanden till mig och försökte adda mig på msn. Om du är en äcklig kille/gubbe var snäll att inte försöka med det!! Tack på förhand!


Idag har jag varit på ett hiskeligt humör! Allt som Fredde har sagt till mig har jag tagit som att det var menat att reta djävulen ur mig. Nu när jag tänker tillbaka på det så inser jag att han förmodligen inte var värd alla smällar han fått ta för det, men säg inte det till honom för guds skull! Det har kännts som jag har haft en stor bomullstuss inne i skallen hela dan. Som att jag lixom har varit avskuren från verkligenheten. Låter inte så illa men mina kunder vill nog inte att jag ska känna så när jag står där med saxen i högsta hugg!
 




På jobbet idag hade jag en kund som hade flyttat till Sverige från Danmark. Hon hade bott i Gävle sen i okt och hon kunde hyfsat med svenska. Men det lät som hon pratade danska iaf...du vet så där grötigt och knepigt. Hon klagade på att ingen förstod va hon sa men hälften av tiden så svarade jag ja och log fast jag inte hade en aning om vad hon hade sagt. Det va iaf inte poängen. Poängen var att hon hade inte lyckats skaffa sig en enda kompis på hela den här tiden. Och hon berättade om hur hon försökt gå och träna och sökt kontakt med folk där men misslyckats. Hennes kille hade bara killkompisar som inte hade tjej så alla fester hon gick på var det bara hon som var tjej. Så himla tragiskt!

 
Fick värsta flashbacken!! Precis så va det för mig när jag bodde i Sundsvall. Jag gjorde allt för att hitta nån att spendera åtminstonde lite tid med. Jag försökte bli med bjuden på mina kunders fester (som dom pratade om att dom skulle gå på) jag var stalker på gymmet och försökte prata med alla men dom bara tittade konstigt på mig. Jag gick till och med på krogen själv för att ragga kompisar!! Såååå tragiskt. Det värsta med det var att jag faktiskt fick napp där....Grinde. Hela Grinde är en historia för sig, konstigare kille får man leta efter. Ni som känner mig tänker...aaahh...match made in heaven. Skulle man kunna tro men det här va till och med för extremt för mig. Han pratade om saker som inte fanns och använde konstiga ord. Han sa t.ex alltid ordet gabardin om precis allt möjligt! Han började ringa mig mitt nätterna för att berätta godnattsagor, vilket till en början var lite knasigt mysigt. Men efter tag var sömnen mer värd än en förändring i vardagen. Så jag började lägga av luren. Då kom han och plingade på dörren mitt i natten tills jag öppnade. Så satte han nedanför min säng och berättade godnattsagor tills jag somande om, och  när jag vaknade hade han gått. Jag tröttnade även på det och kopplade ur min ringklocka, (inget att fundera över eftersom den inte direkt kom till användning i min brist på vänner) Men då bröt han sig in i stället. Han låter ganska läskig men han var harmlös. Bara lite ensam. Som jag då =) Våran "vänskap" slutade när han (av misstag tror jag faktiskt) tog Freddes jacka och gick hem med på en fest. Han blev alltid väldigt full och den kvällen gick han hem med bara en sko. Och freddes jacka var lika som hans fast större, så när Fredde skull ta sin dan efter var den för trång. Jag tror att Grinde skämdes för det för han svarade inte när jag ringde eller messade och slutade dyka upp. Så slutade min bekantskap med den gamla gabardinen Grinde!

Inatt åker kära lillebror Erik till Korsika. Kommer sakna dig mycket bror! Tur att jag har en till som den här gången stannar hemma. Familjen är viktig. Även om Niklas försökte bryta handleden på Tuva idag....vet nog hur du tog i och bröt din retsticka =P Ser fram emot att läsa din blogg Erik och höra om dina bravader! Lorta inte ner dig så hemskt bara så jag slipper skämmas!
KRAM

Kommentarer
litte bro

tack syrran det värmer.lova att krama tuvisen lite då och då från mig. och kom ihåg jag har cam och hela kitet på min dator så mig kommer ni kunna se live i alla fall. massa kramar

2009-04-02 23:56:03
URL: http://jnss.blogg.se/
Marie & Knuttrick

Hallå där!!

Men vilka snusk gubbar som dras till dig! haha. Idag är jag och knuttrick lediga! Härliga tider. Men du vi måste ju ordna lite grillfesr snart, jag döör vad gott!!! Du äär bäst, Vi saknar dig vännen massor. Pusselipuss

2009-04-03 08:38:29
Linnéa

Haha Therese, du skriver så fantastiskt roligt så jag inte kan sluta läsa här i skolan, får ingenting gjort! HÖHÖ och i morgon så ses vi. Puss

2009-04-08 19:42:14



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0