Långfredag

Och lång blir verkligen fredagen för den som inte mår riktigt som man ska. När huvudet håller på och sprängas och vilken doft dom helst kan få en att spy, då blir dagen lååååång! Kanske nån kan ta med mig till veterinären för en avlivning?!? Nä allvarligt talat. Att man aldrig lär sig. Gammal och grå börjar man bli men inte verkar det som jag blir nå smartare för det!

Härliga skärtorsdag! Igår fick man träffa lite gamla godingar, det va verkligen på tiden! Sandrine presenterade sin kille för oss. Gullig snubbe, lammkött och allt! Vi gick på Church street och käkade. Kan hända att det var mitt val då jag hotade med att brotta ner dom som inte ville gå dit, men lite får dom väl tåla när vi träffas så sällan! Väl där beställde jag den obligatoriska Breast of chicken. Mums mums! Känns som det är den som gör hela det där stället. Gudarna ska veta att det inte är personalen iaf. Även om cheriffen kan vara ganska klämkäck ibland. Den största skrällen var iaf att det faktiskt fanns bord när vi kom dit, för 8 personer. Kors i taket va =)


Mickans gravid mage bara växer och växer. Den är precis hur söt som helst! Jag har ju redan tidigare berättat om min pirrande bebis nerv men är det nånting jag inte är sugen på så är det då att vara gravid. Det går väl an när magen är i den där storleken. Men sen då....*suck* När den blir så tor så den är som ett magnetfält där all mat och dryck landar, och när bebisen är så stor så att när den rör sig känns det som man ska explodera. Och dessutom kan man inte äta särskillt mycket mat eftersom det redan är fullt därinne. Det syntes på Mickans tallrik igår! Inte kan man sova heller, ligger man på rygg känns det som hela ryggraden blir krossad och mage går ju inte. På sidan funkar ett tag men när man sen ska vända sig så lär man ju försöka få med sig hela sjabraket till mage också. Inte lätt inte. Vi ska inte ens tala om hur lång tid det faktiskt är man är gravid. Uscha. Jag har inte tålamod att vänta så där länge igen känns det som!

Ett plus va ju att jag hade ett extra bord!

Vi drog vidare till McGills efter church street. Drinkar och öl serverades och allting blev lite suddigare. När vi gick därifrån så tappade vi turtur duvorna, dom skulle hem och göra sånt där so nykära göra vet ni =) Och Mickan hade pysit en liten stund före. Vi andra drog till Goya. Jeg mer än gärna och dom andra under tvång. Det var riktigt trevligt. När jag hade som roligast upptäckte jag att jag och Björn hade blivit lämnade kvar där själv. Men va gjorde väl det- Vi hade hur kul som helst. Det regade till och med fjädrar ifrån taket. Väldigt påskigt!

 
Idag var det bara att kliva upp ur sängen fast man helst skulle vilja ligga hela dagen. Men det visade sig vara strålande väder. Härligt. Vi åkte och hämtade min kära kusin Daniel som har spenderat sin dag här. Mysigt! Han hade med sig ett påskägg till Tuva, gulligt av honom! Ett med lite frukter, lite godis och ett halsband som han hade gjort. Det var Tuvas tredje påskägg den  här påsken och minst ett till vet jag att hon kommer att få. Ungen är så bortskämd så hon kommer väl bli odräglig när hon blir stor.


Dagens lista!

Astrid Lindgren filmer.

1.Pippi Långstrump på de sju haven
2. Skrållan, Ruskprick och Knorrhane
3. Emil och griseknoen
4. Du är inte klok Maddicken
5. Ronja Rövardotter

Kommentarer
Linnéa

Haha, ja det där fjäderregnet såg vi med, folk såg ut att ha höns på huvudet :)

Fint med bilder och vad mysigt ni ser ut att ha haft idag - trots trötthet i kropp och själ efter gårdagen! Jag däremot ser inte klok ut men det får vi ha överseende med, man ser ju så mycket bättre ut i verkligheten :)

Puss puss

2009-04-10 18:25:40
Linnéa

Haha, jag är nog sist i världen med att skaffa blogg men du har inspirerat mig Therese så nu vill inte jag vara sämre!

2009-04-10 19:21:45
URL: http://linneamattsson.webblogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0