Kallare idag än ute!

Tjena hallå! Trevlig dag idag! Solen visade sitt varma ansikte även idag. Vi börjar bli bortskämda. Tuva och jag har varit ut och kastat lite boll idag. Och då bevisade hon att känslan för bollar har ärvts av mamma. Tråkigt för henne. Förhoppningsvis får hon lika bra gymnastiklärare som jag hade som låter henne leka mörkerjaga i stället för att spela fotboll! Hon har även ärvt min kladd/smuts fobi. Bollen blev från kast till kast skitig och då gick det ju absolut inte att kasta förän jag hade tagit bort den lilla kvisten eller lövet...haha

Man har ju hört att det är vanligt att tjejer blir blödigare när dom blir mammor. Jag skulle inte vilja räkna in mig i den kategorin eftersom jag hatar snyftare. Men kan det vara möjligt att även jag har blivit besmittad av det där eländet....Senaste avsnitten jag har sett av Greys Anatomy så har det minsann kikat fran nånting lite vått i ögonvrån och nu även efter en liten olycklig kärleksscen i One Tree Hill. Kan det ha kommit till mig tre år senare?!? Eller är det möjligt att det kan vara den gamla gnagaren åldern som sätter in... vem vet. Vad jag vet är att jag inte gillar´t! Härnäst sitter jag väl och bölar till det där hemska tatueringsprogrammet eller gaphalsen på extreme makeover! Det får bara inte ske. Kan ju inte lämna bort sin personlighet på ett sånt vis.

På tal om snyftare så kan jag inte låta bli att tänka på mitt hemska biobesök när jag (och Mia) var och såg Mamma Mia. Där tjejerna var så där äckligt tjejiga och skrikiga hoppiga och löjliga så man ville spy. Och där mammorna var ännu värre. Och på det, så levererades vad man har sagt till mig ett bra skådespel, men gudarna ska veta att deras musikaliska uppträdande inte var nånting att hänga i julgranen. Dom unga tjejerna ängade en möhippa åt att tafsa på äckliga gubbar och dessutom så var det fel på ljudet i salongen. Ena stunden var det å tyst att det enda jag kunde höra var hon som satt brevid och sjöng med i alla sångerna för full hals, iofs inte mycket sämre än skådespelarna, och andra stunden så högt att man ville fly. När det sen kom en scen där flickan skulle bli bortgift av sin mamma så satte mina grnnar i soffan brevid på att böla för fullt. Mor och dotter. Dom satt och hulkade sig så det lät som dom skulle kvävas. Mia och jag har inte stött på några likasinnade än. Men det anser vi att vi helt enkelt har bättre smak än alla andra. Därför ska vi den här gången (på onsdag) gå och se en film som alla har sågat. Confession of a shopaholic.


Dagens top 5 lista!

Beautiful bitches a´la serier

1. Samantha "Sam" MarquezLas Vegas
                                             2. Blair Waldorf   Gossip Girl                    
               3. Naomi Clark  90210
                      4 Rebecka LoganGreek
5. Brooke Davis One Tree Hill / Gabrielle SolisDesperate Housewives

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0