Härliga helg


Lördagen inleddes med jobb. Härligt jobb med mysiga kunder. Skulle ha fått träffat min kund, Ulrikas, bebis men det hann vi inte. Det va himla synd! Sen bar det av till Hemlingby för upphämtande av barn. Knutte pratade från det att jag hämtade honom tills det att vi skiljdes åt på eftermiddagen. Det var både jobbigt också mysigt. När vi satt inne på dopet och prästen bad nån bön för albin började Knutte prata med mig så sssschhhh:ade jag honom. Då viskade han "tessan...jag tycker om dig" Ååååhhh gullunge! Dom vet hur dom ska komma ut ur det trubbel som dom skapat. Allt blir glömt och förlåtet efter ett sånt uttalande! Som väntat så fick man inte en suck på att hålla i Albin på hela tiden. Alla andra gamar hann före. Typiskt. Jag skulle helst ha velat tackla någon och snott honom men tyckte att det kanske inte passade sig eftersom jag knappt kände nån där. Nästa dop kanske. Räddningen kom strax innan den tråkiga presentöppningen....Tuva och Knutte ville gå och leka i lekparken. Jag ställde gärna upp! Och OJ vilket härligt väder det var! Var ju varmare än det brukar vara på sommaren. Alldeles Tipptopp.


Tuva och jag droppade Fredde hemma och begav oss sedan ut till Gräsbäcken. Där var grillen tänd, utemöblerna stod i solen, ölen serverades kall och Tuva kunde springa benen av sig. Härligt härligt. Vi satt ute i tills Robinson började. Då blev det picknick framför lilltv:n för Tuvisen! Gosan! En förskräcklig händelse som innehöll Boje, en snara och min säl fick henne att stortjuta en stund innan hon och Ozzy åretgick till picknicken. Och lite senare kröp hon upp i mormors säng och somnade. Gullungen. Tidigt på söndag morgon skulle hon ut och plita iträdgården igen. Hon ÄLSKAR att vara ute och det passar sig så himla bra därute eftersom hon kan springa hur hon vill (utan att komma nånstans eftersom det finns staket)

Jag har fuskat idag...! Solarium, även fast jag suttit i solen så mycket i helgen. Jag undrar själv vad i hela friden jag tänkte på. Men men. Är huvudet dumt får kroppen lida heter det. Och OM säger jag! Ett litet tips. Har ni varit utomlands och lagt grunden till färgen och vill bättra på den i solarium hemma? Då bör man fundera över trosvalet. Hade man inte string på stranden så kanske det inte blev så himla skönt att steka på fläsket i solareiet sen! Jag lovar och svär att det började lukta bacon därinne ett tag! Jag fick världens klaustrofobi, men snäl som jag var tänkte jag minsann utnyttja den tis jag hade betalat för. Ojojoj vad det började svida i baken! Och hela tiden låg jag och tänkte.....cancer cancer cancer........när det äntligen slockande i eländet var det kokta fläsket stekt helt enkelt. Och just nu svider det något alldeles fenomenalt! Hugah!Prova inte det här hemma!

Kommentarer
Louise

ahh usch de är ju hemskt o bränna sig!

Gött med öl i solskenet =D

2009-04-27 15:56:52
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0