Sjukstuga

Nu har vi varit i sjuka i stort sett hela lovet. Det började med Nellie som fick 40 graders feber den 22 december. Tack och lov verkade hon inte särskilt berörd av det. På nyårsatfon kl 22.00 slog det till på mig och jag blev totalt däckad. Den femte januari kl 22.00 var det Fredriks tur. Vi var på kalas hos hans bror som fyllde 25 och han började huttra och blev kritvit i ansiktet. Han sov 17 timmar i sträck första dygnet. Igår visade han sig utanför sovrummet första dagen. Igår var för övrigt den första dagen jag började känna mig ok. Nu har Tuva börjat hosta så nu är det säkert hennes tur. Den här sjukdomen kom verkligen som ett brev på posten och slog till från 0 till 100% på en kvart. Helt galet. Stackars Tuva som ska börja i skolan på måndag. Hon har dessutom inte kunnat varva ner riktigt än. I vanliga fall brukar hennes oro försvinna under loven då hon får vila upp sig. Det här lovet har hon fortsatt vara lika ledsen och orolig under lovet som hon var i slutet av terminen. Jag bävar för hur den här terminen ska gå. Jag tror vi måste satsa på en utlandsresa i november 2016 för att undvika att hon mår så här nästa jul.

Kommentarer
Anonym

Åh Tuvisen, hälsa att vi ska mjukstarta och vi kan skriva om hästar och göra "remsor"...💕

2016-01-10 14:43:40



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0