Stora tjejen

Idag har Tuva varit på utflykt med klassen hela dagen. Hon sov dåligt natten till idag eftersom hon var så taggad. Jag hade räknat med en bökig kväll efter en dag då hon proppats med så mycket intryck. Men inte alls. Där fick jag fel. Hon bad att få gå och lägga sig en timme före normal tandborstning/ läsnings tid. Hon hade svårt att ligga still och var orolig. Då hände det, det som jag längtade efter så många gånger för länge sedan. Jag vet inte ens när det blev bättre. Jag insåg det idag. Nu är vi här. Hon kan tala om vad som är fel. Underbart! "Mamma det är så mycket tankar som jag måste tänka klart innan jag kan ligga still och sova" Självklart! Så tydligt. Min lilla tjej har blivit stor. Vilken seger för henne att kunna få utrycka sig med ord och bli förståd istället för att ingen fattar så att hon måste bli arg. Den här stunden kommer jag att komma ihåg 😊

Kommentarer
Ida

Åh söta Tuvisen ❤️

2015-05-09 00:37:38



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0