Turkiet

Den efterlängtade resan började lite smått kaotiskt när vi skulle lämna in våra bagage och hon i disken påstod att Nellies pass inte var giltigt. Vi hade visst lämnat det nya hemma och tagit med oss det gamla. Jag tar på dig den missen. Det sista jag gjorde på parkeringen hemma var att titta spratt jag hade fyra pass med mig. Det föll mig aldrig in att kolla i passen. Paniken var total, det visade sig att vi skulle ta oss till en byggnad en bit från Arlanda för att göra ett nytt tillfälligt pass åt Nellie. Sett skulle ske på 40min om vi skulle hinna. Fyra resväskor, tre handbagage och fyra förvirrade människor drog en trappa ner där vi fått information om att det skulle finnas taxibilar. Inte en bil i sikte och ett avspärrat område mötte oss där. Till slut lyckades vi kasta oss på en buss som några minuter senare släppte ut oss mitt bland ängar och ödemark som det såg ut. Vi började iaf springa efter en cykelväg, med fyra resväskor, tre handbagage och två trötta kids som gått upp 3 på natten. Till slut såg vi polishuset och mördarbacken som skulle ta oss dit upp. När jag var uppe på krönet såg jag tjejerna där nere, Tuva gav upp ovh räckte sin ryggsäck till Nellie som sprang med en på ryggen och en i famnen. Jag hejade på dem som om de sprang ett lopp i VM. Väl framme vid dörren var den låst. Vi lyckades hitta en porttelefon och fick komma in och ställa oss i kö till att göra ett pass. Det blev en taxiresa tillbaka och vi hade en marginal på ca 2 min. Puh! Jag mådde illa hela dagen sedan. Nellie sa på kvällen. "Idag var vi verkligen familjen Tajkon" vi konstaterade att hon hade helt rätt. 

Väl på plats hade vi en underbar vecka. Tyvärr tog det oss tre dagar innan vi riktigt kunde slappna av och njuta som vi borde. Jag vet inte om det var starten på resan eller om det var för att vi haft några jobbiga veckor hemma före.
Men till slut fann vi lugnet. Tjejerna lekte jättebra med barnen i resesällskapet. Det är vår tredje resa tillsammans med den här familjen och det fungerar klockrent. Det blir nog en ny resa bästa vår tillsammans med dem. 
Nellie somnade så här vid middagen första kvällen. Trött tjej 😊



















Nellie lärde sig att simma






















Kommentarer
Ida

Underbara bilder! Som vanligt!

2015-06-20 13:54:19



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0