Sjukstuga

Vi har haft sommarsjukan från helvetet här hemma. Alla har blivit sjuka och varit sjuka i en vecka vardera. Feber, dunderförkylning och hostan från helvetet. Samtidigt som vi har mått så dåligt så man kanppt trodde att det var sant. Tuva insjuknade sist och har såklart inte varit lika dålig som oss andra. Det visar vilken elak bacill vi fått, om Tuva också fick den. Hon som aldrig blir sjuk. Men nu börjar vi hämta oss igen. Tur det eftersom Tuva fyller år imorgon. Stackars Elise fick ställa in sitt ettårskalas eftersom hon också blivit sjuk. Vi får hoppas att vi slipper det.
Igår var första varma dagen på länge och vi åkte iväg och köpte en pool. Pollen var billig men alla reningsverk och tillbehör gjorde att den inte blev så billig i slutändan. Fredrik var måttligt nöjd....idag är det ju varmt men ingen sol och kidsen tjatar om att bada i det iskalla vattnet. Kanonförkylda som de är. Inte så smart drag av oss. Tuva känner inte ens att vattnet är kallt så hon låg i hur länge som helst igår, dök och hade sig. 15 grader, skönt.
 
 
Nu när jag varit sjuk har jag inte ens orkat läsa min bok så jag tog tag i att sätta in de bilder som jag hade framkallat i ett album. De var från 2012. Shit, jag som alltid brukar vara så uppdaterad med mina bilder. Mitt fotoalbum tog slut då 2012 och sedan har jag inte orkat köpa något nytt. Nu när jag ändå är i farten tänkte jag att det är lika bra att framkalla resten och sätta in så att jag kommer ikapp. Det var lättare sagt än gjort. Jag vet inte hur många timmar det har tagit mig att först välja ut vilka bilder som ska framkallas och nu håller jag på att lägga in dem på den sidan jag ska beställa ifrån. Det tar sjukt lång tid när man har fotat bilder med systemkamera. Men snart så är alla dryga 1200 bilder inlagda så att jag kan framkalla dem. Jag törs inte ens tänka på hur lång tid det kommer att ta att sätta in dem alla i album :P

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0