Diana Gabaldon

Jag är euforisk! 2003 läste jag Främlingen av Diana Gabaldon. En bok som jag älskade och sträckläste trots att den var så pass lång. Jag älskar när det finns fortsättningar på böcker och till den här boken följer en hel serie med lika tjocka böcker. De handlar om Clarie som vandrar runt bland ett stenröse i Scottland på 1940talet och på ett magiskt sätt sugs in i stenarna och hamnar på 1700 talet. Det skapar en del problem att vara en modern kvinna i 1700-talet Scottland. Hon träffar Jamie, en rödhårig, muskelös scotte med kilt. Böckerna är så spännande och härliga. Nu visar det sig att det gjorts en tv-serie på handlingen som heter Outlander (det engelska namnet på första boken). Aaaahhhh! Det är så bra!! Underbart. Nu känner jag att jag måste läsa om böckerna. Frågan är hur jag ska hinna det?!? Det är tusentals sidor. Jag kan rekommendera er att läsa böckerna och se serien! Grymt bra! För att inte tala om introlåten till serien. Det är man blir tårögd!
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0