Politik.....ZZZZzzz

Nu var det länge sedan jag skrev. Igen. Jag har jobbat extra på två skolor samtidigt som jag försöker göra klart mina studier på 100% en månad snabbare än tänkt. Så tiden har inte riktigt funnits till. Men det här politiska soppan kräver nästan ett inlägg. Pajkastningen på Facebook är värre än någonsin. Oh My god, orka! Gjort är gjort, röstat är röstat. Oavsett va jag själv tycker så är det så här det ser ut nu. Hela poängen med val är väl att alla ska få välja som de själva vill? Nu när vi har valt så klagar alla på varandra och så duger inte våra röster för herrarna och damerna som ska sitta på makten. Så nu ska vi omsätta dryga miljarden extra för ett nytt omval där vi än en gång ska få välja med vår fria vilja vilka vi vill se som regenter. Jag för min egen del tycker att alla är lika stora kålsupare. Hur ska jag kunna lita på något av partierna? Nog för att de inte brukar hålla alla sina vallöften något år men i år är de inte ens i närheten av att uppfylla några sådana. Majoriteten av svenska folket röstade på socialdemokraterna och moderaterna fick näst flest röster. I min värld borde de samsas om hur vi ska styra Sverige då. Det var väl det rösterna visade? Var det inte vi son skulle välja? Hur många kommer att orka rösta igen? Utan förstroende för någon? Förmodligen bara Åkessons anhängare vilket kommer att göra att de ökar sitt valresultat så att soppan skär sig ännu mer. Roligt med politik. #lekstuga

Kommentarer
Ida

Håller med. Jag känner inte för att rösta igen. Inte för att det är "jobbigt", men det är sånt jävla tjaaaat så man orkar inte. Som sagt, vi har ju för faaan redan röstat...nu känns det ju faktiskt som det kan bli som du säger, vissa röstar igen (sd) & andra inte vilket gör att resutatet blir "falskt"
Blääää

2014-12-04 13:16:11
URL: http://idooooos.wordpress.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0