Ynklig timme

När man skolar in sitt barn på dagis får man första dagen komma dit och vara inne medans de andra barnen är ute. Så den lille får känna på lokalerna lite alldeles för sig själv. Det var ju inte alls vad Nellie hade tänkt sig. Första stunden stod hon och spanade längtansfullt ut på lekparken och de andra barnen. När hon väl började springa runt för att utforska stället insåg hon nästa hinder...men hallåååå...mamma sluta följ efter, det här är ju mitt place...
Sen droppade in barn lite eftersom. Nellie blev superlycklig ocg drog efter som ett skott. En smäll och ett gallskrik senare hade hon en stor blå bula i pannan...synd. Men som jag sa till henne, det gick bra.
Toaletterna inne på avdelningen innehåller handfat i barnens höjd så att de ska kunna tvätta händerna. Nellie älskade dem. När hon varit där inne mystiskt länge och varit lite extra tyst var jag tvungen att se efter vad som försegick och aldrig hade jag kunnat gissa....nåt av barnen som kommit in hade kissat i en potta och sen skyndat iväg till leken igen. Nellie stod glatt och plaskade i äcklet. Ännu en gång....synd!
När fröken sa att nu får ni gå hem, vi ses imorn igen. Precis just då rullade de in matvagnen full av lockande chickenbits med ljuvligt ris till. Nellie galloperade efter och höll förståss på att grina ihjäl sig när hon inte fick ta del av matfesten.

Slutsatser att dra av den här ynka timmen är att Nellie hade nog inte behövt nån inskolning alls. Hon hade inte alls märkt av ifall jag hade gått hem idag. Tanken är att inskolningen ska pågå i 2 veckor, det ska jag ändra på. MAX 1 vecka...kanske till och med 3 dagar. Min unge är ju ingen fegis direkt...

Kommentarer
Fung @ dusk

Men guuud vilka söta kärringar du har! Undrar om det var dom som i smyg planterade en svart fjäder på vår farstubro? Såg inte skymten av en enda rymling från Blåkulla men jag tror att ngn varit och nosat på dörren medan vi inte var hemma, och lämnat en ledtråd i fjädern...

2011-05-04 06:13:29



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0