Perfektion

Idag har vi haft en ledig dag tillsammans hela familjen. Det blir inte många sånna för oss i Juli. Men den här gav valuta för det. Den har varit superhärlig och helt perfekt! Vi drog till Furuvik med Adde, Madde, Isac, Emma och Alma. Vi kollade på djur och Tuva tog sig äntligen mod till att rida på en ponny. Den totala lyckan skulle jag vilja påstå.
På morgonen innan vi åkte hade jag packat ner alla våra toblerone som är kvar sen Tuva vann en stor sån på chokladhjulet, i en kasse för att ge bort. Jag kan inte ha sånna där gobitar ligga hemma. Jag kan inte låta bli att äta av dem. Och nu när jag gått upp i vikt redan.
Fredrik proppsade på att man måste spela på chokladhjulet om man är på Furuvik. Jag stod där och högt och ljudligt gnällde på honom att vi inte kunde ha mer choklad hemma så han fick inte spela. Han gjorde det och självklart vann han en stor Plopp. Alla som stod runt omkring tyckte nog att vi var lite dryga. Jag vet själv hur sur jag brukar bli på alla andra som vinner. Om det då dessutom är nån som inte ens vill ha, då skulle jag bli galen. Men nu har vi iaf gett bort all plopp.

Efter Furuvik drog jag på en joggintur i Hemlingby. 5km som gick oväntat bra i värmen.

Sen svidade vi om och drog ner på stan och käkade på Söderhielmska och tittade sedan på sommarkväll. Maten var kalasbra på Söderhielmska. Jättegott och helt ok pris! Nu har ungarna däckat och vi sitter i soffan och svullar lite plopp som vi spart. Härliga dag!!



Den totala lyckan


Så här lätt var det att få båda småkusinerna på bild tilsammans






Middag på Söderhielmska med Adde, Madde,Isac, Tobbe och Helena

Mammas gounge!

Lillkusinen som är en riktig gourmet!


Kommentarer
Louise

de måste ha gjort om söderheilmska då för när vi var där förra året med jobbet tyckte alla att det var urkasst! skit dålig mat, pulvermos till "Lyxplankan" osv.

Men kanske värt o testa igen då för läget är ju perfekt =D mysigt o sitta ute.

Furuvik vill jag också åka till nån dag.. så kul o kolla på djuren ju hehe.

2011-07-14 10:25:35
Sofie

Åhhhh vad underbAR du är stumpan!! =) Blev så himla glad för dina fina ord om våran Barcelona trip <3



Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft!! Super fina bilder på superfint folk! =D Puss puss pudding!

2011-07-16 08:46:26
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0