Dagis kalaset

Åh hjälp va kalasande sätter spår i kroppen på mammor...
Jag hade sett framför mig hur mysigt det skulle bli och hur jag skulle kunna smyga runt med min kamera och knäppa en massa superhärliga sommar/kalasbilder.
Blev det så....?
NEJ!!
Det var kaos, som det iofs oftast är runt mig. Men det här var nåt i hästväg. Jag vill inte ha saft, jag tycker inte om jordgubbsaft jag vill ha hallon, jag vill inte ha kaka, jag vill ha mer, jag vill ha mer, JAG VILL HA MEEEEER!! Kakor och tårta överallt. Jag lyckades hyva av nån enstaka bild mitt i kaoset som dessutom blev för mörk. SUCK
Sen var det dags för fiskdamm. Inte lätt att få ihop en så enkel sak med ett gäng vildingar som är sugna på godis. När godispåsarna sen nått sina ägare böjade det igen. Jag tycker inte om lakrits, jag tycker inte om kola, jag tycker inte om tuggummi. Jag var så dum så jag tog en av flickornas halvätna hallon och lakrits skalle eftersom det är min favvogodis. Sen blev jag serverad diverse halvtuggade godisar som de tyckte jag kunde mumsa i mig. TACK...

Ut i lekparken och lek med er. Puh...eller?
Nån drog dit, en annan hit, en tredje åt tjottahejti. Jahapp... Hallå alla barn...!! Kom till Tuvas genomsvettiga mammaaaa, komsi komsi. Rätt som det var när en satt inne på toa och ropade klar klättrade en annan ut ur toafönstret...hur gick det till?
Nästa stunde hade en av tjejerna cykelhjälmen på sig och berättade att hon minsann kunde cykla hem själv eftersom hon bodde nära...nähä du fröken finemang, här stannas det på kalas.

När föräldrarna sen kom och hämtade sina prinsessor, som var underbara var och en för sig men kanske inte alla på samma gång, var jag slut som människa och gick hem och sov 2 timmar. PUH va skönt. 2 timmars kalas är inte att leka med ska gudarna veta!

Tuva öppnade alla sina paket, hör och häpna. Men var inte det minsta intresserad av dem. Alla tjejerna dreglade efter den presenten som de själva just gett, jag var ruggigt sugen på att låta dem ta med dem hem, men det kanske skulle ha upplevts lite knepigt?
Som vanligt så lekte Tuva bara med sin bästa kompis Booniysa och ingen annan. Om Booniysa lekte med nån annan lekte Tuva själv. :(
Jag å andra sidan hittade en riktigt go liten tjej som jag helst hade sett att Tuva kunde bli bra kompis med, men det verkar inte fungera så. Tuva och hon verkar knappt veta att den andra existerar, himla synd. När jag frågade Tuva varför hon inte lekte oftare med Tyra sa hon helt enkelt. "Jag vill inte" Så var det bra med den saken.

Nästa gång det är dags för kalas tror jag vi inhyser oss på typ bowlingen eller leklandet eller nåt sånt smidigt.





Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0