Dansuppvisning

På lördag ska Tuvisen ha dansuppvisning på Estraden. Hela gruppen har tillsammans bestämt att de ska ha svarta och blåa kläder. Jag var och köpte en svart klänning och blå, glittriga strumpbyxor till Tuva. När jag kom hem och visade dem rynkade hon på näsan.

"Nä mamma. Jag vill ha en lila klänning" säger hon.
"Men ni har ju bestämt att ska ha blått och svart "säger jag lite förvirrat.
"Det har inte jag bestämt iaf" säger hon.

Jag lyckas få henne att prova kläderna och känner mig lättad när jag ser lyckan i hennes ögon när hon tittar sig i spegeln.

Hon säger:


"Mamma. Det här kan jag ju ha när tomten kommer. Så kan jag ha min lila klänning när jag dansar" (den lila klänningen som vi inte ens har)

Gullunge!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0