Tårta

Idag har jag äntligen hittat en klänning till bröllopet. Jag kommer vara sååå snygg =) Jag ska lägga ut en bild åt er senare men ikväll har jag haft fullt upp med ett wii fit pass och tårtpåläsning.

Jag har tänkt mig att jag ska lära mig baka egan tårtor. Allting från start. Egen botten, egen fyllning och egen "marsipan". Jag hade tänkt försöka mig på ett Hello kitty motiv till Tuva fyller år. Problemet är ju att jag aldrig har bakat tårtor själv så jag måste ju prova först för att se om jag tycker att det är så roligt som jag har fått för mig. Det finns ju hur mycket redskap, recept och andra grejer som helst till sånt här. Det kan ju bli hur roligt som helst att hitta på olika motiv till olika tårtor. Ett annat problem är ju att jag vill helst inte äta upp de tårtor som jag i så fall provbakar, jag håller ju på att gå ner i vikt....jaja, nån ska jag väl kunna hitta som vill äta upp dem =)

Imorn tar Freddes lillebror Jonas studenten. Så imorgon förmiddag blir det strykning av kläder och tvagning av barnen innan vi ger oss iväg för vad som jag antar kommer bli en heldag hemifrån. Kommer säkert att finnas hur mycket gott som helst att smocka i sig som jag ska försöka hålla mig ifrån =)

By the way. Idag har jag ju ätit för första gången på 3 veckor. Snacka om att jag kände smak. Mina smaklökar är så känsliga så att till och med isbergssalladen var smakrik. Om inte för viktens skull så kan jag iaf rekomendera camebridge. Du blir piggare, du rensar bort allt socker ur kroppen så att sötsuget helt försvinner, du får en helst annan känsla för den mat du äter när kuren är avslutad =)

Kommentarer
Wraung Fung!

S M A K L I G M Å L T I D ! !



Jag har precis glufsat i soffan, en liten hufvudvärk smyger i bakgrunden och då är jag oförmögen att kontrollera matintaget. Någon slags självmedicinerande undertanke uppenbarar sig! Men den hjälper inte så bra som jag skulle önska...



Glöm inte dom långsamma kolhydraterna, det är hjärnans bränsle =)

2010-06-11 10:24:10



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0