Sälj och köp

När vi var inne hos grannarna i söndags så slog det mig. WOW, så här skulle vårat hus se ut om det var städat...Ritkitgt najs faktiskt. Så jag har börjat riva ut typ allt här hemma. Tanken var att jag skulle slänga, slänga slänga. Så att det blev mer utrymmen överallt, så kanske det inte blir stökigt lika fort.
Men så blev jag tipsad om att det är riktigt roligt att lägga ut sina grejer på Tradera. Och visst hade hon rätt. Jag sitter här och följer mina 10 pågående auktioner och tycker att det är lite spännande =) Även om det handlar om småsummor. Men annars hade jag iaf bara kastat allt. Just nu har jag 7 jackor och 3 par skor ute. Jag har minst 10 par skor som ligger och väntar på att läggas ut.
Idag sålde jag även en baslåda som Fredde har haft stående sen vi flyttade ihop (för 7 år sen). Fick 700 kr för den. Så då åkte Tuva och jag ner och införskaffade nya dopkläder till tjejerna och så fick Tuva en så fin vårmössa från PoP som jag tittat på ganska länge =)
Hon som rekomenderade Tradera för mig rekomenderade även att ha 5 auktioner som mest på gång hela tiden annars fick man häcken full. Perfekt tänkte jag och slängde ut tio =) Hon sa även att man blir beroende och att hon typ säljer allt i hela huset så hennes barn har börjat gömma saker. Haha. Det är ju nåt för mig, jag som blir så lätt beroende =)

Sitter och små kikar på ett avsnitt av Cougar town och inser att det är serien för mig! Det blir nog mitt nya projekt =) Nu ska jag se Remember me som Erik ringde tidigare idag och sa att jag bara måste se.

Kommentarer
Linnéa

Ojojoj!! Jag MÅSTE också börja sälja saker, det här kan man ju tjäna multum på...Kanske inte multum men en fin extra slant iaf...Jag tror dessutom att det kan finnas värdefulla killgrejor i vissa av kartongerna på vinden...Tror heller inte att P märker något, det är ju bra att rensa ibland eller hur???

2010-09-01 15:48:48
URL: http://blogg.mama.nu/linnea



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0