Graviditetsvecka 25

Graviditetsvecka 25 och fredag den 13:e. Inte för att jag är skrockfull, men det är ju många som är det. Jag har i övrigt haft en ganska bra fredag den 13:e. Jag städade lite imorse vilket har gjort smärtan outhärdlig nu på kvällen. Men då får man skylla sig själv. Jag trodde att veckorna skulle kryyypa fram om jag bara satt hemma och var sjukskriven. Men konstigt nog tycker jag att dom rullar på. Jag sover iofs ca 16 timmar om dygnet. Men samtidigt så sitter jag ju mest i soffan resten.
Bebisen är inte nå lugnare i magen. Skillanden nu är att den är så stor att jag ibland får en kick på kissblåsan så jag skulle behöva en blöja, typ. Kan vara riktigt tufft att hålla tillbaka det ibland, haha. Jag börjar längta efter att få träffa den livliga lilla rackaren och se vad det är för en liten person.


Jag har flera filmer som jag ser fram emot som kommer på bio nu. Självklart New Moon som jag redan nämt. Men även Avatar som jag tror kommer bli en riktig favorit hos mig, och även 2012 eller va sjutton den nu heter.

Usch nu kan jag inte koncentrera mig för Eddie håller på att mörda Takidas låt....åååhhh va illa det låter. Kan han åka uuuut nån gång!

Idag har jag slagit in dom första julklapparna. Och ni ska inte missförstå mig där, jag är absolut inte ett jul freak. Jag brukar tycka att julen är jobbig. Men Tuva ska ju få en adventskalender och det är lika bra att vara klar i tid. Jag hatar att slå in paket och är dessutom kass på det. Men som tur är så ser ju inte hon det. Vad jag har tyckt varit så jobbigt med julen är att det känns som jag lämnar alla besvikna. Eftersom jag har skilda föräldrar och svärföräldrar så är det 3 familjer att träffa. Tidigare så har vi åkt till en familj på julaftons morgon och en på kvällen. Och sen den 3:e på juldagen. Dom som får juldagen blir alltid lite besvikna först för det, men sen visar det sig alltid att dom är nöjdast. Eftersom dom man kommer till på julaftonsmorgon tycker att man åker för fort och att man inte hinner träffa dom. Och dom man kommer till sen tycker att man kom sent och hann vara där så lite. Sist när det var pappas tur att vi skulle vara där på julaftonskvällen så skulle han jobba och då blev det ett litet hopp i ordningen så nu har vi varit med pappa och Helena på juldagen 2 år(?), inte riktig säker. Men det har varit super för då får man även träffa Helenas barn också. Förra året skulle vi träffa mamma på julaftonskvällen, men så blev det så att Freddes föräldrar skulle vara själva hemma så då sa mamma att vi kunde vara allihopa här hemma. Och det var första julen som det inte blev nån stress och inget dåligt samvete. Jätteskönt. Jag hoppas att det ska bli så skönt i år också. Å sen julkorten då....nästa dåliga samvete. Man får jämt nåt kort av nån som man glömmer att skicka till själv och det är inte roligt tycker jag. Paketen sen då. Jag fick ett paket av henne men jag hade inget att ge tillbaka. Eller åh vilken fin och dyr jag fick av dig, synd att jag köpte en gammal socka till dig....Nä, julen innebär för mycket dåligt samvete helt enkelt!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0