Stjärnklar vinternatt

Inatt var en natt som inte alls var vad man kunde ha hoppats på. Vid 00.30 snåret så stängde vi av Tv:n här i stugan för att lägga oss och sussa. Jag somnade direkt som en stock. Vaknade ca 20 min senare av att det var så varmt så det kändes som om min andedräkt skulle ta eld. Boje gillar att elda....oftast lite väl mycket. Jag fick gå ut och ställa mig naken på altanen mitt i den svinkalla vinternatten. (flaschbacks från klådans tid)
Det var en otroligt vacker och ljus natt. Fullmånen lyste upp snön så att det nästan var lika ljust som på dagen och det var helt stjärnklart.
Lite nerkyld igen somnade jag om. Efter ca 20 in vaknade jag av telefonen och fick panik när jag tänkte tanken att det nog var Fredde som kört av vägen och gjort sig illa....tänk hur hjärnan fungerar.
Jag gick upp och svarade...."Buenos Noches (och en massa annat svammel på ett språk som lät som spanska) Ivan?" Jag lade på luren i ren chock. Det är ju alltid trevligt att få samtal från spaninen mitt i natten. Nu gick det ju inte att somna om. Ut på altanen igen för att svalka av sig. Lagom tills jag somnat om började Tuva gråta i sömnen och jag var tvungen att gå upp och trösta. Sen fortsatte det på den vägen. Så där vid 7 snåret så somnade jag in och Tuvas mardrömmar verkade lugna ner sig. Men då vaknade visst Boje till och gick upp och eldade på igen. Lagom tills temperaturen hade blivit lite lagom. Luften hettade som eld igen...Vilken natt.

Så nu sitter jag här på nyårskvällen och är astrött. Ja saknar Fredrik som jobbar. Men vi har det trevligt här. Har precis ätit riktigt god mat. Jag har stickat klart min halsduk och en till Niklas också. Tänkte lägga ut nån bild på dom men internet är så segt här så det får nog vänta. Nu ger jag mig in i sockbranschen. Pensionärsåret har börjat.

GOTT NYTT ÅR!!

Kommentarer
Ms Fung

Nu tycker inte jag du ska doma dig sjalv for att pensionaren i dig kommer fram, jag tycker du ska hylla denne pensionar! Sjalv sitter jag pa tre feta garnnystan av yakull i gron, brun och lila. Mitt problem ar att jag bara har rundstickor med mig och jag vill ocksa ge mig in i strumpbranchen... Men da kommer det bli en ruskigt stor strumpa da min rundsticka ar anpassad efter en normal manniskas hufvud =/



Hor av dig om din innre pensionar har nagon ide om DET dilemmat!

2010-01-01 09:06:42
URL: http://sofieann.blogg.se/
Therese

Ojoj nä jag vet hur du ska lösa det. Men om det finns sån fin ull där kanske det finns stickor också? Man kanske kan få önska sig lite äkte nepalull när ni kommer hem? Jag har själv inte vågat mig på nån möss än. Men en halv socka är klar, det är roooligt!

2010-01-01 11:23:27



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0