SOMMARLOV!

Sommarlovet startade med att vi hämtade Tuva ute i Hillevik på hennes läger med klassen. Det hade gått jättebra för henne att sova i tält och hon var/är otroligt stolt. Hon tänkte till och med sova på liggunderlaget med sovsäck i sitt rum igår men ångrade sig någon gång under kvällen och kröp ner i sängen. :D

Trött tjej som somnade i bilen för första gången på flera år efter lägret.
 
Idag var det Furuvikspremiär för oss och tjejerna skulle få åkband. Tuva älskar att åka karuseller nästan lika mycket som att simma och rida. Hon strålade som solen! Nellie däremot hade surläppen framme mest hela dagen och var så där löjligt surog som bara hon kan vara. Hon sken upp en liten stund när hon vann stor mjölkchoklad. När vi stod i kö för att köpa slush till barnen var kön lång och väntan jobbig så Tuva och Alva(kompisen som var med) bad att få spela på godishjulet brevid var det lika bra att låta dem köpa en varsin bricka. Självklart vann surläppen Nellie en stor Gott & Blandat och de andra två barnen förvandlades till små surläppar de med. Det slutade med tre griniga barn. Precis som det är med barnfamiljer  ;)
Charlotte (Alvas mamma) och jag skämtade med tjejerna om deras surande så när jag gick iväg sa Nellie till Charlotte. " Jag har ändå haft en väldigt trevlig dag idag" Haha. Den lilla primadonnan :)


 
Jag skickade in min sista tenta i torsdags kväll och därmed gick startskottet till mitt sommarlov. Jag tycker att det har börjat toppenbra! Nu skulle jag bara önska att min första brorsdotter skulle vilja stanna kvar i magen tills jag kommer hem från Turkiet så att jag får träffa henne när hon är pinfärsk. Jag vill njuta av varje vecka med henne <3

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0