Triologier


Jag älskar trilogier! Det är alltid synd och skam när en bra bok tar slut och då är det lugnande att veta att det finns uppföljare till boken. Nåt som är mindre bra, är att läsa de första två delarna innan författaren/författarna skrivit klart eller släppt del tre. Nu har jag börjat på del tre om Viktoria Bergman men tyvärr minns jag knappt vad som hände i de tidigare två delarna. Lite kommer ju tillbaka medan man läser men i en sån här bok måste man vara skärpt och fundera på lösningar. Då duger det inte med minnesluckor. Jag har gjort samma sak i en annan triologi där jag läst Cirkeln och Eld. Nu har del tre, Nyckeln, dykt upp. Undra om det blir lika förvirrande som att läsa del tre i den här serien...

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0