Tentaplugg

Jag fick min tenta redan nere på Lanzarote men hade då inte böcker med mig så att jag kunde börja med den. Vilket var synd eftersom de sista två dagarna bjöd på dåligt väder med regn. Därför ligger jag nu efter med tentan och har därför suttit på samma stol från 10 imorse till 11.30 och sen från 14 och förmodligen fram till midnatt. Att jag sedan tog tag i att gå på det första spinning passet på länge idag, gör inte att rumpan känns mindre öm direkt. Det gäller till att ligga i med pluggandet till deadline på fre strax före midnatt. Men det känns bra, det känns som jag har nåt bra på gång. 

Jag köpte nytt gymkort idag. På korpen. Både pass och gym. Ska bli kul att komma igång igen, Det är verkligen inget nyårs löfte. Sådana har jag inte mycket för. Det är snarare att det är dags. Jag har gått upp 11kg sen i somras! Galet. Det knepigaste är att fet inte känns som så mycket. Så det är egentligen inte vikten heller som gör att jag tar tag i träningen. Det är välmåendet. Framförallt så vet jag att jag äter så mycket bättre när jag tränar. Då blir jag hungrig. Det blir jag aldrig annars, redan idag har jag ätit både lunch och middag med god aptit. Härligt. Och så dessutom brukar jag sova mycket bättre när jag tränar. 
Bara jag blir klar med allt detta läsande någon gång....



Kommentarer
United States of Fung

"Det knepigaste är att fet inte känns som så mycket."

Årets mest passande felstavning (och det är inte för att det bara är 20 dagar in på året...)

With love! XOXO

2014-02-19 07:49:31
URL: http://planetnova.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0