Lyrik

Nu har jag en lyrik kurs i skolan. Poesi. Hmm....kändes inte så spännande men jag lovade att ge det en chans. Nu har jag gett det en chans. Det är inte riktigt min grej. För första gången bryr jag mig inte om jag inte får ett A i betyg. I normala fall ligger steget före och planerar hela kursen i förväg. Nu gör jag allt för att slippa läsa alla de böcker som där uppe och skapar ångest. 
 
Jag var på ett nytt pass i måndags. Det var det sjukaste jag har gjort i hela mitt liv. Jag var helt enkelt för otränad. Under uppvärmningen visade hon oss hur vi skulle göra övningarna. Då använda vi en tyngdlös pinne istället för en stång med vikter. Strax innan uppvärmningen var slut ville jag gå hem. Vi gjorde nästan bara benböj. Jag kunde knappt göra 5 benböj utan vikt. När hon väl körde igång med passet skulle jag göra ca 100 benböj med en 10kilos stång, 20 hopprepshopp mellan varje övning och 3 burpes (lägga sig platt, raklång på golvet och hoppa upp igen, upprepa 3 ggr) efter varje 1,5 min. 5 minuter in i passet tittade jag på klockan och tänkte att jag nog skulle spy i håret på tjejen framför. 10 min in i passet var jag glad att killen brevid såg så stark ut så han kunde ta emot mig när jag svimmade. Men jag tog mig igenom utan spyor och svimanfall. På vägen hem när jag var tvungen att stanna vid ett rödljus orkade jag inte hålla ner kopplingen på bilen med mina skakande ben så jag var tvungen att lägg aur växeln. Nu har det sett ut som jag kackat i byxan hela veckan för jag inte kan gå ordentligt. Fredrik har fått bogsera mig upp och ner för trappen. Det är möjligt att man borde vara lite mer tränad innan man besöker ett sånt här pass. 
 
Idag ska jag hämta Tuva tidigt på skolan så ska vi dra ut till stallet med Ida. Tuva har längtat och längtat. Jag med. Nellie får stanna hemma eftersom hon är rädd att få bajs på fötterna :)

Kommentarer
Maria Roslund

Ha, ha vad jag log igenom detta inlägg du skriver så bra du kommer passa toppen som svenska lärare.
Vad skön er lilla prinsessa är som inte vill ha bajs på fötterna.

2014-02-03 21:00:52



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0