Fantasy

Allt detta läsande av skönlitterära verk som jag inte själv har valt ut att läsa har fått min läslust att nå topphöga höjder. Just nu vill jag bara läsa, läsa, läsa. Eftersom fantasy är min absoluta favorit genrer har jag plöjt City of bones(Stad av skuggor) och snart halva Beautiful creatures på kort tid. Dessutom ligger fortsättning, Stad av aska och väntar här hemma. Det kliar i fingrarna att köpa Hungergames triologin. Eftersom jag älskar filmerna antar jag att böcker är dubbelt så bra. Som det alltid är. Både City of bones och Beautiful creatures finns ju också på film. Jag såg City of bones efter att ha läst boken och filmen var ju såklart en besvikelse i jömförelse med boken. Men ändå sevärd. Jag ska kika på filmen Beautiful creatures när jag läst klart boken. Vilket underbart lördagsnöje :)
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0