Dålig dag

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det en dålig dag för Tuvisen som mår skitdåligt. :( Allt är fel. Det spelar ingen som helst roll hur jag lirkar eller försöker så bara grinar hon och skriker. Mitt i allt elände säger hon dock " Aj, jag har brutit handningslederna(läs handlederna)" lite gulligt :)
Men även jag mår väldigt dåligt av att se henne så här. Hon blir så deprimerad. I fredags var det samma sak. Vi har anmält henne till dans på Uddans på fredagar och det verkar stressa henne att ha någonting förutbestämt. Vi kunde inte få med henne till dansen i fredags. Jag vill ju inte tvinga henne. Dansa skulle hon ju göra för att det är roligt.
I lördags var det samma sak. Vi skulle åka och titta på hästhoppning. Både Ida och Charlotte skulle tävla. Det gick inte. Hon var helt förtvivlad och mådde jätte dåligt så vi kunde inte åka. Idag har hon grinat lite extra mycket för just det. "Jag ville ju åka och titta på hästhoppning" uuuuäääää....!

Att hon är så här deppig får mig att känna att jag borde skynda på det här med ADD medicineringen. Om den kan hjälpa henne till ett gladare tillstånd så vore det toppen. Vi har ju bara väntat i ett halvår på att de ska ta några tester på henne för att se om det är någonting som hon kan ta.

Idag fyller min underbara kompis Ida 30 år och jag är rädd att Tuvas humör kommer att ställa till det så att jag inte kan åka och gratta henne :( Stort grattis på födelsedagen kompis! Vad jag är glad att kaggar en vän som du <3


Kommentarer
Ida

Stackars lilla Tuvisen. Inte lätt för henne. Och inte lätt för er. Men ni vet att ni är välkomna närsomhelst till nya stallet!!
Vi ses på fredag kompis! Kram 💝

2013-09-09 08:41:07



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0