Sista arbetsdagen

Idag skulle jag ha jobbat min sista dag på haircity. Men Det ville sig inte riktigt. Nellie blev sjuk. Igen. Hon är då sjuk jämt min lillfis. Nu på kvällen visade tempen på 39.0. Stackars liten. Så jag fick vabba min sista arbesdag. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
 
Idag blev det lite kallabalik här ute på gården när några kids fick för sig att lyfta brunslocket utanför våran gård så att det blev ett gapande hål i marken som var lagom stort för ett litet kid att ramla ner i. Läskigt. Det skapade stora rubriker runt i alla småbarnshus här, och maken till folksamlingar har jag bara stött på under städdagarna. Man har nu bankat fast brunslocket och meddelat områdets ordförande, så blir ordningen återtälld utanför vårat hus och vi ser än en gång bara en stenmur utanför vårat fönster. Precis som det ska vara.
 
På tal om städdag så har jag gått och väntat på ett anslag om när den ska äga rum. Tuva har tjatat sedan i mars. Det är hennes favorit "högtid" på året. Hon älskar att "jobba". Idag såg jag den efterlängtade lappen och den visade att städdagen ska äga rum i helgen när Fredrik och jag är i London och Tuva och Nellie ska åka på kosläpp med mamma och Boje. Den stora frågan är hur jag ska undkomma den stundande kollisionen....SKa jag låtsas som ingenting och låta Tuva vänta till städdagen i höst, eller ska jag säga som det är och genomleva utbrottet och alla 100 gånger jag kommer att behöva förklara varför vi inte kunde vara med? Känns lite som en loose-loose situation.
 
Jag har by the way börjat studera (jag gillar att använda ordet studera istället för plugga fär det låter smart, och jag vill låta smart) Engelska B, eller som den nu för tiden heter. Engelska 6 kursen. Vilket är oerhört passande efter som vi på lördag drar till London i 4 dagar.
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0