Jobbintervju

Idag var jag på arbetsintervju på polhemsskolan. När jag klev in genom portarna på min gamla gymnasieskola började fjärilar susa runt i magen och pulsen bultade lite extra snabbt. Jag hade inte alls förväntat mig att bli nervös. När jag kom in på rektorsexpeditionen fick jag sitta ner och vänta några minuter, under vilka jag hade tid att lugna ner mig.

När sedan det bekanta ansiktet på rektorn dök upp leendes, var nervositeten som bortblåst. Två av mina gamla lärare var också med på intervjun. Deras taktik gick i stort sett ut på att skrämma mig därifrån. De berättade om hur jobbigt, jobbet var och hur olika eleverna är osv. Jag hade svar på tal, som oftast, och skötte mig galant. Jag kan med säkerhet säga att de alla tre, gillade mig. Nu handlar det bara om vilka de andra som söker är och om deras kvalifikationer ser bättre ut. Jag hade inte kunnat åstadkomma ett bättre möte än jag gjorde och väljer det nån annan har det förmodligen med erfarenhet och meriter att göra. Det kan jag i nuläget inte påverka. Jag känner mig helt nöjd. På måndag skulle de ringa om ett besked. Spännande!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0