Att vara eller inte vara

Det är frågan. Hitta-Nemo-Långöra verkar ha lite problem med att orientera sig till vilken ras han tillhör.

Må han vara en "boll" kanske? Han är iaf kär i en fotboll som han försöker avla sig med. Han släpar med sig den där bollen överallt, i buren, under soffan, ut på altanen, upp på soffstödet.

Kanske är han en katt? Ett av hans favorit nöjen är att utforska typiska "kattplatser". Jag hoppas att han har insett nu, efter att 4 gånger har rivit ner allt på fönsterbrädan när han hoppar upp dit, att han kanske inte är smidig nog att sitta där. Hans nya favoritställe är på armstödet till soffan där han vill sitta och bli klappad. Man riktigt väntar på att han ska börja kurra när som helst. Han verkar dessutom planera ett försök att ta sig upp på platt teven. Han sitter på tv bänken och spanar uppåt...aj aj Hitta-Nemo-Långöra!

Pappersstrimlare skulle vara ett passande jobb för våran kanin. Han älskar papper! Alltså som måltid. Han sitter oftast i pappersinsamlingen och smaskar men har nu även börjat stjäla "mat". Han hoppade för ett tag sedan upp bredvid mig i soffan när jag satt och läste en bok. Snabbt smaskade han i sig hörnet på bokpärmen. Rackarns! När jag sitter och pluggar engelska smiter han dit och tar tag i mina engelska böcker med tänderna och drar iväg med i en sjuhundrades fart.


Jag set honom allt som oftast kasta dreglande blickar på posten som jag tar in. Hoppas att han aldrig lät sig att hoppa upp på köksbordet!

Han har flitigt hjälp plattsättaren som kaklat vårat badrum att ta ur plattorna i kartongerna genom att helt enkelt äta bort kartongen. Undra om det kanske kan innebära avdrag på tidskostnaden?

Kommer ni hit på besök får ni vara beredd på att kasta igen dörren omedelbums, annars kommer det en kanin i full språngmarsch för att kasta sig ut i det gröna.

Hitta-Nemo-Långöra är en älskad medlem av den här familjen och jag undrar ofta vem som höll mig sällskap innan han började göra det...


Kommentarer
Linnéa

Haha. Men så gullig han är, får vi komma och hälsa på er snart??

2013-05-19 22:27:02



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0