Arbetslös

Som den ständige tvåan jag är fick jag inte frisörlärar jobbet. Igen...trögt. Jag är mer ledsen över att nån annan "vann", än att inte få utföra självaste arbetet till hösten. Missförstå mig rätt, jag ville ha jobbet. Men jag kan samtidigt behöva lite tid hemma med tjejerna så det var inte hela världen.

Rektorn sa att de var uppriktigt ledsna över att inte kunna ta emot mig och att hon som erfaren domare i sådana här fall, inte stött på många bättre intervjuer än den jag genomförde. Trots det var en av de andra kandidaterna erfaren inom lärarjobbet och hade mer erfarenhet. Så kan det vara. Hon sa även att de hade kunnat behöva min kompetens inom diagnosområdena och att där var de medvetna om att de gjort det sämre valet. Enligt henne hade det inte varit ett lätt beslut att ta och hon tyckte att jag skulle känna mig nöjd med det eftersom i vanliga fall går de med mindre kompetens bort direkt.

Nu är frågan bara, om jag ska ta ett sabbatsår eller om jag ska börja plugga redan till hösten. Jag känner starkt för barn med speciella behov och för att komma dit krävs en lång utbildningstid. Samtidigt som jag i det fallet hade velat jobba med yngre barn. För att söka lågstadie, mellanstadie lärare behöver jag matte B och skulle då kunna plugga upp det under mitt "sabbatsår".
Tur att jag har hela sommaren på mig att bestämma ☺ Jag är definitivt inte bitter.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0