Julstök

Oj oj vad tiden har rullat på och schemat varit fullspäckat den senaste tiden. Men trevligt har vi haft det.
Idag satte vi på oss spenderar brallorna och sprätte iväg ca 19000kr. Känns alltid så bra att göra av med pengar tycker jag :P
En ny tvättmaskin med härliga nya program har vi köpt. Den kommer dessutom att underlätta tvättningen här hemma då den nuvarande tvättmaskinen tar 3 timmar på sig att fullborda en tvätt. Jobbigt på kvällarna när jag kommer på efter att jag lagt ungarna att det är dags att tvätta. Då är det bara att sitta uppe och vänta sen. Dessutom har vi lyxat till det och köpt oss en torktumlare. Vi gjorde oss av  med dem gamla när Nellie föddes med inställningen att vi måste köpa en ny snarast eftersom det skulle vara omöjligt att klara sig utan. Nu, snart 4 år senare, ska jag ätnligen få en ny :P
Vi växlade dessutom in pengar till Lanzarote resan och jag sitter här och googlar vika restauranger de är värda att spenderas på. Längtar ihjäl mig efter lite sol!
Några presenter och matvaror hann vi också med och så ett besök på Arken zoo och de sedvanliga  617kr som vi spenderar där varje månad gjorde Fredrik lika stingslig som alltid. Hitta-Nemo den finliraren gillar bara det dyraste spånet och den dyraste maten som bara finns att köpa ute på Arken. Eftersom han matstrejkar och använder golvet som toalett annars så får vi snällt åka ut till köpis en gång i månaden för att fylla på. Jag som tycker om vårat lilla charmtroll till kanin tycker inte att det är något problem men Fredrik muttrar varje gång någon ny plan för hur han ska göra sig av med honom. Det gulliga med karlarna i vårat hus är att de har någon sorts hatkärlek till varandra. Hitta-Nemo hoppar alltid upp till Fredrik i soffan trots att han skulle bli klappad hela kvällen om han kom till mig. Fredrik knuffar ner honom flera gånger innan han ger upp och kliar honom mellan öronen resten av kvällen. Jag tror att det är ett spel för att vi ska "tro" att han inte gillar Nemo, fast han egentligen gör det.
Jag har läst många härliga böcker under den här tiden då jag har en litteratur kurs i skolan fortfarande. Stolthet och fördom är verkligen ett måste i bokhyllan. En klassiker som jag innan bara hade sett filmen. Och trots att jag brukar hata att läsa boken efter att ha sett filmen sträckläste jag den. Ett tips alltså till alla som inte har läst den. Även Frankenstein är ju ett måste.
Nu ska jah belöna mig själv med att kolla ikapp nån serie. Jag har inte hunnit titta på länge nu. Jobbigt I-landsproblem!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0