Advent

Trevlig första advent på er! I år känner till och med jag av julstämningen. För vare år som går tycker jag mer och mer om julen. Jag som inte alls har gillat julen förut. Tjejerna har längtat och längtat och lyckan var total när stjärnor och ljustakar dök upp. De längtar efter julgransklädning (även om Tuva gnäller över att våran 1,50 gran är för liten), pepparkaksbak och tomten. Jag antar att det är som de säger. Julen är barnens högtid och ju mer mina barn tycker om julen, ju mer tycker jag också om den. Tuva och jag tittade på julkalendern imorse och öppnade luckan tillsammans. Jag tror den kan bli bra. Tyvärr tror jag inte att Tuva kommer att våga se den med mig. Hon blev till och med rädd nu för första avsnittet som inte ens innehöll något läskigt. Jag tror faktiskt jag ska baka lite knäck och julkola i veckan också. Men vi får se hur det blir med det, jag får min hemtenta på tisdag så det kanske sätter stopp för alla andra planer. Jag vill ju gärna hoppas att vi ska göra någon anstränging under den här kursen och då borde det ju vara nu på tentan. 
 
 



 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0