Torrt

Nej det där med nollning var nog ingenting för mig. Generaler och konstiga prickar i helsvart som man måste akta sig för och hejaramsor varannan minut. Så där kul...jag var väl sisådär 7 år äldre än den som var näst äldst också. Men festen var ju kul. Tyvärr är jag ju numera så gammal att jag inte orkar festa varje dag i en veckas tid.

Efter jonto (svett) behandlingen igår, när jag satt i bilen därifrån. Blev jag plötsligt så torr i munnen. Det blev värre för varje minut och det kändes som att någon sög ur all vätska yr mitt huvud. Till slut var munnen så saliv-fattig att tungan fastnade i gommen eller kinden om jag försökte röra den. Läpparna fastnade på tänder och jag blev nästan blind av att ha så torra ögon. Att svälja vatten hjälpte inte alls då jag egentligen inte var törstig utan bara ville fukta min torra mun och hals. Jag kunde knappt prata och när jag gjorde det lät jag konstigt och det kändes som att stämbanden skulle gå av. Det värkte i näsan av torkan och hade jag haft tillgång till några tårar skulle jag nog ha gråtit en skvätt. Några timmar senare blev det bättre men idag har det känts som att jag är förkyld i hals och näsa efter torkan. Jag håller tummarna för att det inte ska bli lika jobbigt på måndag när jag ska dit igen.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0