Telefonräkning

Aldrig tidigare i mitt liv har jag ringt så mycket "måste-samtal". Jag blir snart tokig! Först i maj började det ed Tuvas alla möten och skolgrejer. Byte av skola, utvecklings-utredning osv. Tjafs, tjafs, tjafs.
Det fortsatte med arbetsförmedlingen och det eviga skickandet av papper till a-kassan. Tänk att nu har jag skickat samma jädra papper 3 gånger till a-kassan! Och varje gång har jag fått suttit i den där j-la telefon kön för att fråga om det inte räckte med den första eller andra gången de fick pappret...
 
Facket, fucking fackmedlemsskapet. Det har jag sagt upp 4 gånger nu. Första gången ringde det en kille som idiot förklarade mig för att jag inte skulle vara kvar i facket eftersom det vid studier var gratis. Då får du ju behålla alla försäkringar utan att betala, är du en idiot eller....sa han. Efter en månad drogs fackavgiften, den fulla, igen. Jag satt i telefonkön  och de lovade att fixa detta. Månaden efter dras fackavgifen igen. Jag sätter mig i telefonkö. Då säger de att det inte alls är gratis utan bara reducerat. Jag ber dem dra åt helvet och säger att jag vill gå ur helt. Jag får hem papper där det står "Ansökan om reducerat fackavgift vid studier"....!!!?!!! Jag sätter mig i telefonkö igen och så visar det sig att det går absolut inte att skriva ut en urträdesblankett själv utan de måste skicka den. Så nu för några dagar sedan drogs det 534kr till från facket och jag väntar fortfarande på´den j*la blanketten.
 
Trygg jävla Hansa vägrar att gå med på att ge oss ersättning som jag anser att vi har rätt till och jag sitter och ringer alla diverse olika instanser för att få hjälp med detta.
 
Miroi och komvux. Jag gjorde min Engelska kurs hos Miroi. Som jag fått ringa X antal gånger för att de skulle skicka mitt betyg till KOmvux så att jag kunde få ut det så att jag kunde skicka in det till antagningen. Det tog tvärstopp hos komvux som inte skulle få in personal förän den 29/7 som var behöriga att lägga in betyget. Den 29/7 sitter jag i telefonkön för att prata med dem där jag får veta att de redan skrivit ut och skickat alla betyg. Jag ber dem kolla så att de faktiskt har skickat mitt också. De kunde de tyvärr inte för att de hade inte någon personal som var behörig....igen!! Det går 2 dagar utan att betyget kommer och jag får ett utbrott, drar ner till komvux och dumförklarar varenda jävel där nere och drar igång ett riktigt holabalo. Rektorn infinner sig och fixar fram betyget, trots att det inte finns någon där med behörighet. Konstigt... Jag sa att de som inte vill jobba borde ta och bli studievägledare för då verkar man då vara ledig jämt. Rektorn höll med...
 
Jag sitter i kön till antagningen för att höra om de har lagt in mitt betyg så att jag hinner vara med på högskolans andra urval till intagningen. De säger att de har gjort det. Jag ringer till högskolan i gävle för att dubbelkolla att de har fått in att jag nu är behörig och kan bli antagen till utbildningen. De informerar mig om att de nog inte hinner handlägga mitt ärende den här omgången utan att jag får vänta på sista urvalet. Jag får nån timme senare ett mail där det står att jag är struken från utbildningen eftersom de inte har fått in mitt betyg.....Jag orkat inte mer nu....vart fan ska jag ringa egentligen?!? Jag tyckte jag skötte mitt när jag fick ett A på kursen jag behövde för att bli behörig. Men att plugga är det som är minst jobbigt i hela processen med att få bli student.
Och att inte ha nåt jobb verkar innebära att man får lägga all sin tid på att ringa runt till ett gäng idioter. SUCK

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0