Monday

Tuvas inskolning fortsätter att gå över förväntan. Jag går och väntar på ett bakslag, Som känns som att det borde komma. Några dagar har varit "ful-dagar" som hon numera kallar dem. Men på de flesta är hon pigg och glad. Hennes klass känns klockren med 2 elever som går i 4:an, 1 elev som går i 2:an och så Tuva som är ettapaltare. Nu när hon dessutom har tappat en massa tänder passar hon extra bra till den benämningen. Dessa 4 elever har 2 härliga lärare som tar väl hand om dem. De får all tid i världen och det tas full hänsyn till allas skavanker Och problem.Tuva har infört sin absolut tvångsmässiga relation till spelet Uno, som nu alla barnen är lika upphakade på. Stackars fröknar! ;)  Nu väntar vi på beslut om skolskjuts och Tuva ser fram emot att få åka taxibil till skolan. 
 
Idag när jag talade om för henne att hon skulle ha musik i skolan sa hon; " åååhhh då brukar jag dö för det är så tråkigt" Haha, det är så tydligt ett uttryck som kommer från nån av de andra barnen eftersom hon älskar allt vad dans, musik och sång innebär. :) hon började på Uddans igen i fredags och strålade som solen hela timmen hon var där. 
 
Själv ska jag ha min första lektion på högskolan i morgon. Och som den extrema plugghäst jag alltid har varit så har jag spenderat min dag på högskolans bibliotek för att läsa in de sidor som vi ska läsa på lektionen imorgon. Så nu är jag redo för fonem, allofoner och assimilationer om de kastas i ansiktet på mig imorgon :) Det känns jätteroligt att börja läsa. Det ska bli spännande att se om det finns nån trevlig kompis i klassen. Vore ju öken att gå med ett gäng dönickar i 5 år :p
Liten iPad terrorist

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0